Het nieuwe logo van de Formule 1 dreigt een inbreuk te zijn op een eerder logo dat het bedrijf 3M registreerde.
Na afloop van de GP van Abu Dhabi presenteerde Liberty Media met veel trots het nieuwe logo van de Formule 1. Liberty Media liet weten dat het nieuwe logo veel beter past bij de digitale toepassingen die het met de Formule 1 plant.
Het nieuwe F1-logo dreigt echter het middelpunt van een juridische strijd te worden. Het logo vertoont immers heel wat gelijkenissen met een logo van ‘Futuro’, een lijn met producten die ondersteuning bieden, braces en kompressen. ‘Futuro’ is eigendom van 3M, het bedrijf dat ook bekend is van de ‘Post-It Notes’.
Volgens ‘The Telegraph’ zou 3M vorig jaar een aanvraag tot registratie van het logo van ‘Futuro’ gedaan hebben en deed het dat voorafgaand aan de registratie van het nieuwe F1-logo.
“3M heeft in Amerika een aanvraag tot deponering van het Futuro-logo gedaan op 20 februari 2017. We hebben nog geen gesprekken met andere partijen aangevat over het logo maar we bekijken dit verder,” aldus een woordvoerder van 3M.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}