De FIA zou in de aanloop naar de GP van Emilia-Romagna nieuwe technische richtlijnen naar de F1-teams gestuurd hebben. Volgens sommigen zou McLaren daardoor aanpassingen aan de wagen hebben moeten doen maar bij McLaren ontkennen ze dat ze aanpassingen hebben moeten doen.
Het was opvallend hoe Max Verstappen na zijn inhaalmanoeuvre op Oscar Piastri kon wegrijden. Beide McLarens leken op het circuit van Imola een pak minder competitief te zijn en de vraag is nu of dit gewoon door het rijden in ‘vuile lucht’ kwam, of omdat McLaren aanpassingen aan haar wagen heeft moeten doen.
De FIA zou immers een nieuwe technische richtlijn hebben uitgestuurd en daarbij zou er invloed zijn geweest op de werking van de banden en het bodywork dat zich voor de wielen bevindt. Heeft McLaren door de nieuwe technische richtlijn van de FIA haar ’trucje in de remtrommels’ moeten aanpassen? Bij McLaren ontkennen ze dat ze iets hebben moeten wijzigen dat van grote invloed zou zijn geweest.
Komend weekend zullen we in Monaco waarschijnlijk niet veel wijzer worden maar vooral naar de GP van Spanje binnen anderhalve week wordt er door heel wat teams uitgekeken. Vanaf de race in Barcelona gelden er immers veel striktere regels met betrekking tot de voorvleugels en verwacht wordt dat McLaren daardoor mogelijk een terugval zou kennen.