Zo fanvriendelijk als de Champcar Grand Prix zelve was, zo onduidelijk en non-communicatief was de organisatie. Voor de fan culmineerden de gaten in de organisatie in de week voor de Grand Prix in de volgende beslissing. De bronzen tribune werd niet gebouwd. Onrendabel, niet genoeg tickets verkocht. De mensen met een bronzen ticket aan 95 euro konden gaan plaatsnemen op de Jacky Ickx tribune, zitplaatsjes die uw ondergetekende reeds in februari had besteld a rato van 120 euro.
Laten we even de rekeningen maken die de trouwe fans van het eerste uur betaalden. Een zilver tribune (120 euro) aangekocht met paddocksupplement (45 euro), enkel te reserveren via Sherpa met 10 euro reservatie kosten, 1.67 euro administratie kosten en 6.36 euro port kosten. Katsjieng : kassa op 183.03, betalen met Visa, waarvoor nogmaals kosten.
Nu even rekenen voor de twijfelaar die alsnog beslist om in de maand augustus tickets te kopen. Bronze = zilver hoor ik dus waarom zou ik zilver kopen? Doet u mij maar brons à 95 euro, als gebaar van goede wil krijg ik hierbij gratis de paddock tickets en ik kan die gewoon gaan afhalen op Circuit Zolder, waar ik geregeld passeer, dus administratieve kosten, port en reservatie.. 0 euro. De lade van de kassa sluit met …95 euro.
De goedmenende fan die gekocht heeft in voorverkoop in februari loopt hier dus een voordeel mis van ruwweg 88 euro. Dat is menig pint, pizza of hamburger op het circuit, een leuk boek of twee, drie als souvenir of petjes, hangers, T-shirt. Tijd om te klagen dus. Maar bij wie?
Circuit Zolder greep terug naar wat ze hun "core business" noemden, namelijk, de eenvoudige verhuur van de faciliteiten. De organisatie berustte bij Champcar Belgium. Een aparte organisatie van Champcar Nederland of Champcar Europe. En Champcar Belgium besteedde de ticketverkoop uit aan de specialisten van Sherpa, die normaal concertticketting voeren. U ziet al het plaatje. Voor elke kritiek en voor elke klacht was een perfect paraplu-systeem op de plaats. Organisatie? Niet Circuit Zolder? Champcar Belgium dan maar. en wie zijn dat? Geen telefoon (behalve voor ticketing), geen website. Waar moeten we zoeken? Misschien in de telefoonboek of op de site van de Trends 30000? Mailtjes naar Circuit Zolder, onbeantwoord ("wij zijn niet de organisatie mijnheer"), mailtjes naar de VIP reservatie club (die onder Champcar Belgium stond), onbeantwoord.
Eindelijk, in de week voor de Grand Prix zelve, een perscommuniqué… en het adres onderaan van bvba Champcar Belgium, met telefoonnummer. De organisatie? De heer Van Buren en welgeteld één personeelslid. Overwerkt, drukbezet, te laat om nog wat te veranderen. Zo klonk het aan de lijn. Maar afspraak op het circuit tijdens het raceweekend zelve, dat kon wel worden geregeld. Wij togen dus op zaterdag naar de tent van de Champcar Club, waar we werden ontvangen door mevrouw De Coster, marketingverantwoordelijk en rechterhand van de heer Van Buren. Organisator Meindert van Buren loopt ook door de tent en wordt even door mevrouw de Coster van onze situatie en aanwezigheid op de hoogte gebracht. Meindert monstert van over haar schouder wantrouwig onze tafel, maakt echter geen aanstalten om enige verklaring te komen afleggen en verdwijnt weer naar het terras. Mevrouw De Coster wordt dus alleen voor de wolven gegooid.
Kon er wat concreets worden verzonnen ter compensatie voor de mensen met Silver tickets in voorverkoop, die uiteindelijk een voordeel van 88 euro misliepen, enkel en alleen maar omdat zij de moed hadden gehad om in voorverkoop te bestellen. Een actie die voor zover ik het mij herinner deze mensen een VOORDEEL zou moeten opleveren in plaats van een nadeel?
"Dit is het eerste jaar dat wij dit organiseren,we hebben vele fouten vastgesteld en we hebben uit deze fouten veel geleerd. De volgende keer zullen we een andere aanpak hebben. We zullen zelf een website moeten hebben a