Organisatie GP van Miami reageert op de kritiek van F1-piloten : “Velen waren ook niet blij met Netflix”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

De introductie van de F1-piloten voorafgaand aan de GP van Miami leverde flink wat kritiek op maar misschien moet het concept wat tijd krijgen, net zoals dat het geval was met ‘Drive to Survive’.

De rijders werden voor de start van de GP van Miami geïntroduceerd met een show onder leiding van de Amerikaanse rappers LL Cool J en Will.I.Am. Er volgde flink wat kritiek op de show, zowel vanuit het kamp van de rijders als vanuit het kamp van de fans. 

Tom Garfinkel, die deel uitmaakt van de organisatie van de GP van Miami, reageerde tegenover de verzamelde media: “Uiteindelijk is dit een show. Er waren veel mensen in de Formule 1 die waarschijnlijk niet blij waren met de Netflix-serie toen het voor het eerst werd aangekondigd. Het heeft zeker een positief effect gehad op de hele sport en op iedereen.”

“Formule 1 en de FIA zijn erg betrokken bij dat soort dingen, dus in termen van wat het entertainment is en wat we proberen te doen vóór de race, is echt meer hun initiatief dan het mijne hier in Miami.”

“Toen we het hadden over een race in Miami, was er enige discussie over dat ze meer entertainment en meer vertoon wilden. Dat is wat wij proberen te leveren.”

“Uiteindelijk is de competitie van de raceauto’s en de coureurs op de baan het belangrijkste, maar wat daarvoor gebeurt, als we de mensen kunnen vermaken en wat pracht en praal en opwinding kunnen creëren, vind ik dat een goede zaak.”

Er was ook flink wat kritiek op het feit dat de focus tijdens het weekend ook veel lag op allerlei beroemdheden op de grid. Sommige fans vinden dat er moet op toegekeken worden dat het erfgoed van de sport niet ondergeschikt wordt aan zulke dingen maar daar ziet Garfinkel weinig graten in.

“Het is geweldig, de mensen genieten ervan. Het toont de relevantie en de populariteit van Formule 1 als sport. We verkochten campuspassen voor honderd dollar voor vrijdag, tweehonderd dollar voor zaterdag en vierhonderd dollar voor de race, zodat mensen naar binnen kunnen komen en een heleboel verschillende dingen kunnen beleven.”

“Aan de andere kant is dit soort rijkdom, beroemdheid, CEO-factor echt zoals ik nog nooit bij een ander evenement heb gezien en het is leuk. Het is leuk om die mensen hier te zien en met elkaar om te gaan.”