Oververhitting alternator oorzaak opgave Sebastian Vettel

Zoals steeds wordt er bij een opgave onderzocht wat de oorzaak was van die opgave en bij Renault en Red Bull hebben ze die nu gevonden.
Zowel Sebastian Vettel als Romain Grosjean moesten in Valencia op bijna hetzelfde moment in de race opgeven. Bij Renault wist men bijna onmiddellijk te zeggen dat het de alternator was die de oorzaak was van de opgave.

Uiteraard wordt er vervolgens een grondiger onderzoek ingesteld waarbij men dieper gaat zoeken naar de effectieve oorzaak waarom iets stuk gaat. Dat blijkt nu oververhitting te zijn. Door de oververhitting vielen de andere elektrische systemenen uit en dan valt uiteraard ook een F1-bolide stil.

Bijkomend onderzoek zal echter nog noodzakelijk zijn. Renault weet nu immers dat bij zowel de Red Bull van Vettel als de Lotus van Grosjean oververhitting de oorzaak was van het uitvallen van de alternator en de daaraan verbonden systemen. Men weet echter nog niet wat de oorzaak is van die oververhitting.

Om een herhaling tijdens één van de komende races te vermijden moet natuurlijk ook dat geweten zijn.

“We hebben erg grondig alle onderdelen onderzocht en het ziet er niet meteen naar uit dat we een specifieke reden weten waarom dit gebeurde. We zullen de alternator dan ook in Viry verder onderzoeken en de omstandigheden uit Valencia simuleren,” zegt Rob White van Renault Sport F1.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}