Red Bul op zoek naar antwoorden voor ‘vreemde bandenslijtage’

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Tijdens de GP van Oostenrijk kreeg Max Verstappen af te rekenen met hogere bandenslijtage dan Charles Leclerc in de Ferrari. Bij Red Bull hebben ze het raden naar de specifieke oorzaak van de hogere bandenslijtage.

Op zaterdag slaagde Max Verstappen erin om de sprintrace redelijk vlot te winnen maar minder dan 24u later kreeg Verstappen tijdens de race op zondag af te rekenen met hoge bandenslijtage waardoor hij geen vuist kon maken in de strijd met Leclerc en Ferrari.

“Het was vreemd,” vertelde Red Bull-teambaas Christian Horner na afloop. “Amper een week geleden zag ons bandendegradatie in Silverstone er nog erg goed uit.”

“Het probleem met deze banden is dat ze erg gevoelig zijn, wanneer je ze niet in het juiste temperatuurvenster krijgt dan kan je een hoge prijs betalen op het vlak van bandendegradatie, waarmee veel teams worstelden.”

“Wanneer je naar de sprintrace kijkt, we pushten wat harder aan het begin, we betaalden het wat aan het einde, maar over de volledige stint bleken we identiek te presteren als Ferrari.”

“Het enige dat van zaterdag op zondag veranderde was de regen ’s morgens, de temperatuur en uiteraard ook de hoeveelheid brandstof aan boord.”

“We moeten zien te begrijpen waarom tijdens de eerste stint onze bandendegradatie opmerkelijk slechter was dan die van Charles en Carlos.”

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print