Christian Horner reageert op de suggesties dat Red Bull zich misschien liever op 2026 wil concentreren omdat het er naar uitziet dat dit seizoen weleens een McLaren-jaar zou kunnen worden.
Het lijkt erop dat Red Bull in 2025 een bolide afgeleverd heeft waar zelfs een natuurtalent zoals Max Verstappen het moeilijk mee heeft. De nagelnieuwe teamgenoot van Verstappen, Liam Lawson, wordt zelfs al na twee races de wacht aangezegd door Yuki Tsunoda.
Ondanks de moeilijkheden staat Max Verstappen tweede in de tussenstand om het wereldkampioenschap met acht punten minder dan Lando Norris, maar Red Bull telt al 42 punten minder dan McLaren en dat na amper twee raceweekends.
Als Sky F1-analist Karun Chandhok vraagt aan Red Bull-teambaas Christian Horner of ze niet beter de focus leggen op 2026 reageert Horner gepikeerd.
“Het is race twee! We kunnen niet zo verslagen zijn! We staan na twee races acht punten achter in het rijderskampioenschap en er is alles om nog voor te vechten,” benadrukte Horner. “Wat we vorig jaar hebben geleerd, is dat je zo sterk kunt starten als je wilt. Het gaat erom hoe je finisht.”
Daarmee verwijst Horner naar 2024, toen Max Verstappen vier van de eerste vijf races en zeven van de eerste tien won, maar daarna liep het moeizaam. De Nederlander wist maar twee races meer te winnen en hij wist in extremis Lando Norris voor te blijven in de strijd om de wereldtitel.
Maar toch geeft Horner toe dat er problemen zijn met de RB21 en dat Max Verstappen de enige is die punten scoort voor de Oostenrijkse formatie.
“We hebben veel kracht in ons team,” zei Horner. “Iedereen in ons bedrijf weet dat we een beetje tempo moeten vinden. We hebben de middelen en de mensen om dat te doen. We moeten het alleen nog uitzoeken.”
“We hebben erg goede data van de GP van China. Max werkt harder dan ik hem ooit heb gezien. Hij is meer geïntegreerd in de engineeringgroep dan ik ooit heb gezien.”
“Zoals hij al zei, lijkt hij van dat aspect te genieten, dus hij raakt niet overspannen.”
“Natuurlijk is hij, net als elke coureur, ongeduldig op zoek naar prestaties, maar hij werkt samen met de engineers om te zeggen: ‘Oké, hoe zit het hiermee? Dit is wat ik ervaar als coureur. Dit is waar ik de rondetijd nodig heb.”
“En dat is de enige manier waarop we collectief tot prestaties kunnen komen.”