Renault kiest met haar nieuwe F1-motor voor de agressieve aanpak

Cyril Abiteboul heeft laten weten dat Renault bij de ontwikkeling van haar nieuwe krachtbron voor de agressieve aanpak heeft gekozen. Toch zal aanvankelijk de betrouwbaarheid op de eerste plaats komen.

Na jaren van problemen en achterstand proberen inhalen heeft Renault bij de ontwikkeling van haar nieuwe krachtbron voor 2017 gekozen voor een agressieve aanpak.

De verwachtingen bij het F1-team van Renault maar ook bij Red Bull zijn daardoor hooggespannen. Er wordt veel verwacht van de nieuwe krachtbron maar volgens Abiteboul zal er aanvankelijk nog even geduld moeten getoond worden.

Ondanks de vele mogelijkheden die de nieuwe Renault-motor zal bieden moet er immers in eerste instantie naar de betrouwbaarheid worden gekeken.

“Ik geef er de voorkeur aan om behoudend te zijn met mijn verwachtingen van de motor aan het begin van het seizoen”, aldus Abiteboul tijdens een interview met ‘Motorsport.com’. “Maar het is een motor die erg veel mogelijkheden biedt als het gaat om doorontwikkeling. We hebben hier erg veel ideeën voor. Veel van deze zaken hebben we, zover ik weet, nog niet eerder op het circuit gezien.”

Abiteboul wil de concurrentie echter niet op ideeën brengen. Hij laat dan ook het achterste van zijn tong niet zien.

“Ik ga natuurlijk niets onthullen, maar we zijn enorm opgetogen over de vele kansen voor innovatie die deze nieuwe basis ons geeft. We hebben er dus voor gekozen om deze nog niet bij de start van het seizoen te introduceren, maar we zullen ze op de lange termijn zeker gaan zien.”

Renault twijfelde echter of 2017 wel het juiste moment was om een volledig nieuw motorconcept te introduceren. Er verandert in 2017 immers sowieso al bijzonder veel aan de wagens.

“We hebben er lang over gediscussieerd omdat volgend jaar zo’n beetje alles verandert aan de auto. We hadden voor een meer conservatieve benadering kunnen kiezen en door kunnen gaan met de motor die we hadden zodat we ons konden focussen op het chassis. Maar daar hebben we uiteindelijk niet voor gekozen. We zijn gegaan voor een zeer agressieve aanpak omdat er niet genoeg tijd is.”

Abiteboul verwijst daarmee onder meer naar de ambitieuze doelstelling van Renault om vanaf 2018 al met de topteams te strijden. Eerst is er echter 2017 en we zullen nog zo’n drie maanden moeten wachten alvorens we tijdens het eerste raceweekend de echte krachtverhoudingen voor het eerst zullen zien.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}