Renault motoren mogen op maximaal toerental gebruikt worden

Dat heeft leverancier Renault laten weten aan de teams die zondag met hun motoren aan de start staan in Melbourne.
image

Tijdens de wintertests werd duidelijk dat Renault heel wat problemen had met de nieuwe 1.6 V6 turbo. In vergelijking met Mercedes was de toestand soms schrijnend. Blijkbaar heeft Renault echter tijdens de wintertesten niet op volle capaciteit gereden. Om te voorkomen dat de motoren nog meer problemen zouden ondervinden, werden ze wat teruggeschroefd.

Dat hoeft nu niet meer, zegt Remi Taffin van Renault tegen Autosport.com: “We lagen wat achter op schema met sommige onderdelen die we op de wagen wilde hebben en dat verhinderde ons om op volle kracht te rijden. maar ik denk dat we alles nu uitgeklaard hebben en we kunnen zien hoe het zal verlopen op maximum vermogen.”

Hoewel de hoop groot is dat de prestaties en betrouwbaarheid verbeterd zijn, bleef Taffin nuchter over hoeveel werk er nog moest gebeuren: “Het gaat beter, maar tot het moment dat we weer winnen is het werk nooit gedaan. We zullen niet tevreden zijn tot we een race gewonnen hebben.’

Hoe groot de impact was van de lagere toerentallen op de rondetijden in de wintertesten is niet duidelijk, maar dit bericht zal sommigen alleszins de wenkbrauwen doen fronsen. Heeft Renault zich proberen te verstoppen of niet, dat zal misschien zaterdag al duidelijk worden.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Select juli 2022Select juli 2022
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Select juli 2022Select juli 2022