Schumacher wordt terug de oude Schumacher

Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher zal zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven aan de negatieve persberichten van de voorbije weken. De Duitser is klaar om opnieuw op oude wijze aan racerij te doen.
De comeback van Michael Schumacher valt op zijn minst teleurstellend te noemen. Nooit eerder presteerde de, door statistieken bepaalde, beste rijder zo slecht als in 2010 en 2011. Ooit greep hij de ene wereldtitel na de andere en ging men uiteindelijk het reglement aanpassen om zijn dominantie te doorbreken. Daar hoort u tegenwoordig niets meer van in de media. Toch zitten deze feiten vast en zeker ook nog in het geheugen van Schumacher zelf gegrift. Maar de huidige situatie is misschien nog niet zo slecht voor Schumacher. Extra druk deed hem in het verleden telkens de bovenhand nemen. Die druk komt nu van Mercedes en niemand minder dan technisch directeur Ross Brawn.

image

“Ik ben er erg van overtuigd dat zijn laatste weekend dramatisch is verlopen. Hij heeft er ook zelf meermaals naar verwezen. Het resultaat heeft Michael op meerdere gebieden wat naar achteren geduwd. Michael verzekerde er ons wel van dat hij komend weekend weer de oude zal zijn. Hij vertelde zelf dat het team zal krijgen wat het van hem verwacht. Eerder verklaarde hij niet langer van deze sport te kunnen genieten maar daar komt hij nu ook op terug. Ik had een persoonlijk gesprek met hem. Op technisch vlak vond hij dat we aan een soort van koekhandel deden. Hij weet nu ineens ook wat er dit seizoen nog zal komen.

Er zal dus aan onze opstelling niets veranderen in 2011. We bekijken nu samen naar hetgeen er telkens fout is gelopen. De tekortkomingen zijn vaak erg klein maar Michael wil vanaf nu op perfectie rekenen. In Turkije presteerde hij duidelijk optimaal. Enkel tijdens de race op zondag liepen de dingen fout voor hem. De kleine details verhinderen hem zijn gewenste resultaat te boeken. Als hij constant te traag was, dan moesten we ons zorgen maken. Dat is echter niet het geval. Michael is nog steeds competitief en ik heb alle vertrouwen in zijn talenten”, aldus technisch directeur Ross Brawn.

Over details gesproken. Op meerdere forums wordt het reglement op zich als grootste discussie binnen de sport benoemd. Je vraagt je dan toch nog altijd af waarom Schumacher vorig seizoen in Monaco niet meer mocht passeren in die laatste bocht. Daar zien weinigen het nut nog steeds niet van in. Ook het éénmalig wisselen van rijlijn zorgt voor een doordachte rijstijl. Daarmee verwijs ik naar het langzaam wisselen van rijlijn tijdens het incident met Barrichello in Hongarije 2010.

Die laatste knalt wel zelf de ene rijder na de andere van de baan. Veel van die aspecten zorgen er nu absoluut voor dat ook kampioenen de sport saai beginnen vinden. Of vond Hamilton zijn nieuwe bolide ook niet saai wat betreft de snelheid? Het kan toch niet moeilijk zijn om de huidige rijders op de oude manier te doen racen. De manier van Senna, Prost, Brundle en Schumacher. Maar dan uiteraard wel met de veilige technologie van vandaag.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}