Teams met Renault-motor krijgen dan toch geen voorkeursbehandeling

De teams die een Renault-motor gebruiken mogen dan toch niet 50 procent van hun uitlaatgassen en kracht blijven gebruiken wanneer de rijder van het gas gaat.
De FIA ging voor de start van de derde oefensessie met meer duidelijkheid komen omtrent de uitzonderingsmaatregel waarbij teams met een Renault-motor toch 50 procent van hun motorkracht en uitlaatgassen mochten blijven gebruiken wanneer de rijder niet op het gaspedaal drukte.

Gisteren ontstond er immers commotie in de F1-paddock (lees: Commotie in F1-paddock door mildere aanpassing van het reglement voor Red Bull). Martin Whitmarsh had immers vernomen dat de teams met renault-motoren een voorkeursbehandeling zouden krijgen waarbij ze 50 procent mogen gebruiken terwijl de andere teams slechts 20 procent mogen gebruiken. Bij Renault werd er ondermeer geclaimd dat er anders problemen zouden kunnen optreden met betrekking tot de prestaties in het algemeen alsook de betrouwbaarheid.

Met deze laatste aanpassing lijkt de chaos compleet. Christian Horner en Adrian Newey zouden zich alvast naar de FIA begeven hebben om meer duidelijkheid te verkrijgen.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}