“Terugkeer Honda vanaf 2015 heeft voor- en nadelen”

Remi Taffin van Renault Sport F1 vindt dat de beslissing van Honda om pas in 2015 terug te keren zowel plus- als minpunten heeft.
image
“De ene zal het als een voordeel beschouwen, de andere niet.” begint Taffin. “Je hebt een extra jaar de tijd om je motor te bestuderen, zodat je in 2015 zou kunnen aantreden met een meer ontwikkelde motor, maar langs de andere kant doen wij dat nu en tijdens het komende seizoen ook al, dus het komt eigenlijk op hetzelfde neer.”

“Hun grootste voordeel is dat ze zich niet op 2014 moeten concentreren, ze kunnen hun aandacht dus voor honderd procent op 2015 vestigen. Zo kunnen ze al hun middelen, hun geld en hun mensen inzetten op 2015, daar waar wij alles moeten verdelen.” aldus de head of track operations van Renault Sport F1.

Vanaf 2014 zullen Ferrari, Mercedes en Renault de teams voorzien van de nieuwe 1.6 liter V6 turbomotoren waarna Honda in 2015 de grid zal vervoegen in fabriekssamenwerking met McLaren. Honda zal echter nog geen kilometers gemaakt wanneer zij hun terugkeer maken tijdens de eerste wintertest in 2015.

“Zij zullen geen kilometers maken met een wagen, en ik denk niet dat je dat schadeloos kunt doen. Zelfs al heb je het beste pakket samengesteld in de fabriek, je kunt enkel alles wat je tijdens de winter en tijdens de afgelopen jaren hebt bestudeerd vaststellen terwijl je motor in een wagen ligt.” aldus de Fransman.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}