Virgin en D’Ambrosio sluiten Jerez af met een positief gevoel

Virgin verlaat de tweede wintertest in Jerez met een goed gevoel. Het team heeft een grote stap voorwaarts kunnen zetten ten opzichte van vorig jaar en lijkt het gat met de concurrentie voor een stuk dicht te hebben gereden.
Het team kon in Jerez over vier dagen een totaal van 216 rondes afleggen. Dat is hoopvol wat de betrouwbaarheid van de wagen betreft. Slechts enkele kleine tegenslagen hebben het programma hier en daar wat gehinderd.
Jérôme D’Ambrosio kon vandaag 45 rondjes draaien en verbeterde zijn tijd van gisteren met een goede 2.5 seconden. Een motorprobleem gooide echter na een goede start in de ochtend, wat roet in het eten en Jérôme kon pas in de namiddag opnieuw de baan op.
Er werd onder andere een racesimulatie gedaan om het gedrag van de banden en de beweegbare achtervleugel beter te leren kennen. Het team heeft waardevolle informatie verzameld en richt nu de aandacht op de komende test in Barcelona.

Jérôme was opnieuw tevreden over de dag, ondanks het probleem met de motor: “Mijn eerste twee dagen met de MVR-02 zijn zeer interessant en nuttig geweest, zowel voor mij als voor het team. We zijn de wagen nog altijd aan het leren kennen en het is spijtig dat ik niet meer tijd in de wagen kon doorbrengen vandaag. Maar ik ben tevreden met het werk dat we in Jerez hebben verricht en ik kan niet wachten tot ik opnieuw in de wagen zit in Barcelona en verder kan verbeteren.”

Nick Wirth, technisch directeur was vooral blij met de vooruitgang die het team gemaakt had ten opzichte van vorig jaar: “Veel van de systemen die vorig jaar voor problemen zorgden, hebben nu vlekkeloos gewerkt en we hebben veel geleerd. Zoals met elke nieuwe wagen, brachten de tests hier en daar wat kleinere problemen aan het licht, maar die worden zo snel mogelijk aangepakt. Het belangrijkste is dat het basispakket betrouwbaar blijkt te zijn.”

“Er ontbreken nog wat onderdelen, wat de basis set-up en prestaties wat beperkte, maar die zullen er allemaal zijn in Barcelona”, voegt Wirth er nog aan toe. “De wagen is een goede stap voorwaarts ten opzichte van vorig jaar, en dat is wat we willen.”

Van alle tijden neergezet op de vier dagen in Jerez, kon Glock de 19e tijd neerzetten, 1:22.208 op dag 2, en Jérôme de 23ste tijd, 1:22.985 op dag 4. Barichello had de snelste ronde, Trulli de traagste. Conclusie kunnen uit deze tijden nog niet gemaakt worden, je weet immers nooit in welke set-up er getest is, met hoeveel benzine, welke banden, aero-pakketten enz.

Misschien dat Barcelona volgende week meer licht op de zaak kan werpen, het Circuit de Catalunya is immers ook een F1 circuit dat op de kalender staat in 2011.

image
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}