Welke sponsor valt in de F1 het meeste op?

Een vraag die we ons allemaal wel eens stellen. Zeker als je weet dat de teams immense budgetten moeten voor elkaar krijgen en de verschillende sponsors diep in de geldbuidel moeten tasten om een mooi plaatsje te krijgen op de racebolide.

Volgens Margaux Matrix was Vodafone, dat sponsor is van McLaren en tevens voormalig sponsor van Ferrari, het meest in beeld tijdens het voorbije seizoen. Daarmee verstoot het Marlboro van de eerste plaats, dat sponsor is van Ferrari. Naast Marlboro staat er trouwens slechts één andere sponsor van Ferrari in de top tien, namelijk Shell.

Verder wordt de top tien vooral bepaald door sponsors van McLaren. Ondermeer Hugo Boss, Mercedes-Benz, Mobil 1 en Aigo, zijn sponsors van McLaren die in de top tien terug te vinden zijn.

Dat de sponsors van McLaren vooral in beeld kwamen is geen verrassing te noemen. De aandacht ging het afgelopen seizoen vooral naar de interne strijd tussen Fernando Alonso en Lewis Hamilton van McLaren. Hierdoor kwamen de sponsors van het team niet enkel en alleen op de baan, maar ook naast de baan veelvuldig in beeld.

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner WonenWonen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen