Wie wordt de nieuwe kampioen?

Met nog 2 wedstrijden te gaan ligt het F1 wereldkampioenschap nog volledig open. Schumacher staat er momenteel het beste voor, maar toch wordt Montoya door de kenners als favoriet naar voor geschoven. Dit valt eenvoudig te verklaren door het feit dat Williams voorlopig een beter pakket bezit.

Wat wordt verwacht van de volgende 2 races? Bridgestone en Ferrari zijn de laatste weken enorm hard aan het werken. In Monza bleek de Ferrari dan ook weer enorm competitief, maar … . Monza is een snelle baan waar je weinig downforce nodig hebt, dus ideaal voor Ferrari. In Monza maken de banden niet zo een groot verschil. Tractie is wel enorm belangrijk daar, maar de bochten zijn niet van die aard dat je de band enorm belast op gebied van slijtage. Met andere woorden als je in Monza snel bent, wil dit niet zeggen dat je dit ook op een andere baan bent.

Ferrari is een team dat samen met Schumacher van heel ver is terug gekomen in het verleden. Ze hebben dus al bewezen dat ze een moeilijke situatie kunnen omkeren. Nu blijft het wel nog even af te wachten of Bridgestone dit even goed kan.

Persoonlijk geloof ik ook meer in de kansen van Montoya. De komende twee circuits gaan de Williams beter liggen dan de Ferrari. Maar de grootste troef van Montoya ligt bij Michelin. Na de “anonieme” klacht hebben ze op 2 weken een nieuwe band gebouwd die zeer goed presteerde. Tegen de wedstrijd in Indianapolis zijn we weer 2 weken verder, dus wat gaan ze voor daar weer klaarstomen.

We genieten nu allemaal van het spannendste seizoen in jaren, met twee sterke titelkandidaten. Over Raikonen wordt er nu wat minder gesproken, maar vergeet niet: als twee honden vechten voor een been dan … .

Wat mijzelf betreft heb ik een vrij rustige tijd achter de rug. Vorige maand heb ik de 24 uren van Zolder voor de 3 de keer gewonnen. In de FIA GT blijft de pech ons achtervolgen. Vorig weekend had ik een race in Oschersleben (Duitsland), waar ik na 1u40 met een technisch defect uitviel terwijl ik aan de leiding reed.

Volgende race voor mij is in Estoril. Een volledig verslag hierover vind je uiteraard terug op www.anthonykumpen.com

Sportieve groeten,
Anthony Kumpen
Met nog 2 wedstrijden te gaan ligt het F1 wereldkampioenschap nog volledig open. Schumacher staat er momenteel het beste voor, maar toch wordt Montoya door de kenners als favoriet naar voor geschoven. Dit valt eenvoudig te verklaren door het feit dat Williams voorlopig een beter pakket bezit.
a:0:{}
Wat wordt verwacht van de volgende 2 races? Bridgestone en Ferrari zijn de laatste weken enorm hard aan het werken. In Monza bleek de Ferrari dan ook weer enorm competitief, maar … . Monza is een snelle baan waar je weinig downforce nodig hebt, dus ideaal voor Ferrari. In Monza maken de banden niet zo een groot verschil. Tractie is wel enorm belangrijk daar, maar de bochten zijn niet van die aard dat je de band enorm belast op gebied van slijtage. Met andere woorden als je in Monza snel bent, wil dit niet zeggen dat je dit ook op een andere baan bent.

Ferrari is een team dat samen met Schumacher van heel ver is terug gekomen in het verleden. Ze hebben dus al bewezen dat ze een moeilijke situatie kunnen omkeren. Nu blijft het wel nog even af te wachten of Bridgestone dit even goed kan.

Persoonlijk geloof ik ook meer in de kansen van Montoya. De komende twee circuits gaan de Williams beter liggen dan de Ferrari. Maar de grootste troef van Montoya ligt bij Michelin. Na de “anonieme” klacht hebben ze op 2 weken een nieuwe band gebouwd die zeer goed presteerde. Tegen de wedstrijd in Indianapolis zijn we weer 2 weken verder, dus wat gaan ze voor daar weer klaarstomen.

We genieten nu allemaal van het spannendste seizoen in jaren, met twee sterke titelkandidaten. Over Raikonen wordt er nu wat minder gesproken, maar vergeet niet: als twee honden vechten voor een been dan … .

Wat mijzelf betreft heb ik een vrij rustige tijd achter de rug. Vorige maand heb ik de 24 uren van Zolder voor de 3 de keer gewonnen. In de FIA GT blijft de pech ons achtervolgen. Vorig weekend had ik een race in Oschersleben (Duitsland), waar ik na 1u40 met een technisch defect uitviel terwijl ik aan de leiding reed.

Volgende race voor mij is in Estoril. Een volledig verslag hierover vind je uiteraard terug op www.anthonykumpen.com

Sportieve groeten,
Anthony Kumpen