Alonso wil snel op het podium kunnen staan

Pat Symonds en Fernando Alonso zijn twee heren die ervoor zorgen dat de belangrijkste dingen voor de Franse renstal Renault zo goed mogelijk worden uitgevoerd. Symonds zorgt voor de ontwikkeling van de R29 terwijl Alonso hem punten moet laten behalen. Punten of podiumplaatsen? Beide heren spreken.
“Fernando werkt echt enorm hard om het maximum uit onze wagen te halen. Hij wil echt uit alles de limiet halen en op die manier nieuwe grenzen vinden. Hij stelt de wagen hard op de proef maar ook ons team en elke situatie waarin hij zichzelf bevind. Hij is een uitstekend rijder en hij is nog steeds dezelfde rijder als dat hij was toen hij zijn wereldtitels behaalde. Ik merk wel dat hij liever vooraan had willen strijden en hij doet er ook alles aan om daar te geraken”, zo vertelt Pat Symonds over Fernando Alonso.

Wat de rondetijden betreft is men bij Renault dan weer iets minder onzeker want tijdens kwalificatieritten stranden beide Renault-rijders telkens op een aanvaardbare positie. Volgens Symonds voldoet de wagen aan de aerodynamische verwachtingen en blijven mechanische fouten meestal uit. De updates voor de komende GP moeten Alonso weer iets dichter naar de top brengen en het gevoel geven dat ook hij nog voor de titel zou kunnen gaan. Opnieuw zorgt Symonds voor de updates en zal Alonso diens werk moeten omzetten in belangrijke wk-punten. Symonds en Alonso hebben de touwtjes bij Renault grootendeels in handen.

“Ik ben best tevreden over de snelheid van onze wagen want de tijden die we laten noteren tijdens elke kwalificatie zijn slechts één procent trager dan die van de toppers. We zijn nu duidelijk beter dan aan de start van dit seizoen en op een bepaald moment wisten we zelfs de vierde snelste tijd neer te zetten. Soms ligt de uitslag ook aan de situatie van de race maar dat mag geen excuus zijn. Ik zal pas echt tevreden zijn als we het podium beklimmen.”

“Onze eerste doelstelling is om met onze updates zo goed mogelijk voor de dag te komen tijdens de GP van Turkije. Vooral aan onze voorvleugel besteden we nu veel aandacht want daar raakt de lucht voor het eerst de wagen. Vanaf de voorvleugel moet de lucht zo goed mogelijk gestuurd worden om de onderdelen die daarop volgen hun werk goed te kunnen laten doen. We denken ook verder dan onze voorvleugel want ook de ophanging van de R29 wordt van een update voorzien. Uiteindelijk zullen al onze onderdelen in harmonie met elkaar moeten werken”, zo vertelde Pat Symonds over de nieuwste updates voor de R29.

Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso vertelde onlangs nog aan de pers dat hij het beu is om in het middenveld te moeten strijden en volgens enkele geruchten zou de Spaanse rijder ondertussen al dromen van een zitje bij Ferrari. Indien hij in 2010 dan toch naar Ferrari zou gaan kan hij, net als Schumacher destijds, de Italiaanse renstal weer naar de top brengen.

“Ik geloof niet dat ik door deze updates plots vooraan op de grid ga geraken maar ik denk wel dat ik dit seizoen het podium zal kunnen beklimmen. De situatie is vergelijkbaar met die van vorig seizoen en daarom verwacht ik pas later dit seizoen meer uit de wagen te kunnen halen. Het zal opnieuw niet makkelijk worden maar het hele team is gemotiveerder dan ooit voorheen. Gemotiveerd om terug aan de top te geraken”, zo vertelde Fernando Alonso.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner
Sale Solden 2023Sale Solden 2023
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Sale Solden 2023Sale Solden 2023