Alpine onthult knullige oorzaak van ‘black-out’ bij Fernando Alonso op startgrid sprintrace

Alpine F1 team
Alpine F1 team

Vlak voor aanvang van de sprintrace in Oostenrijk werd Fernando Alonso op de startgrid geconfronteerd met een ‘black-out’ van zijn F1-bolide. Na een doorgedreven onderzoek heeft Alpine nu de oorzaak daarvan gevonden.

Door de ‘black-out’ zag Alpine zich genoodzaakt om Alonso in zijn F1-bolide de pits in te duwen en uiteindelijk ook op te geven. Daarmee ging een mogelijke puntenfinish verloren en ook de grand prix op zondag werd er door gehypothekeerd.

Bij Alpine dachten ze aanvankelijk dat de standaard ECU de geest had gegeven maar na een onderzoek bleek de ECU toch niet de oorzaak van het probleem te zijn.

“Op dat moment dachten we dat de ECU de geest had gegeven,” aldus Alpine-teambaas Otmar Szafnauer tegenover ‘Motorsport.com’.

“We brachten de ECU terug naar de fabriek en slaagden erin om het probleem te repliceren.”

“Het was niet de ECU. Het was de voeding van de ECU. Met de ECU op zich was er dus geen probleem maar er was een probleem met de voeding van de ECU. Wanneer je de ECU niet van elektriciteit voorziet dan lijkt het uiteraard alsof de ECU niet werkt.”

“Alles wees erop dat de ECU niet werkte maar we wisten niet dat de voeding niet functioneerde en dat is wel een onderdeel van Alpine.”

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print