Aston Martin introduceert nieuw logo, 100 jaar oud logo keert terug op F1-bolides

Aston Martin
Aston Martin

Aston Martin heeft op subtiele wijze haar logo veranderd. Het Aston Martin-logo met de gekende ‘vleugels’ is al jarenlang hetzelfde gebleven, tot nu want er zijn enkele subtiele wijzigingen aangebracht.

Aston Martin heeft sinds 1932 een logo met de gekende ‘vleugels’. Doorheen de jaren is dit steeds hetzelfde gebleven, op de periode 1954-1984 na waarin er ook ‘David Brown’ op het logo stond.

Na een erg moeilijke periode wil de Britse fabrikant van Luxewagens, de huisleverancier van James Bond, zichzelf ‘heruitvinden’. Mits een ronkend persbericht werd het nieuwe logo van Aston Martin aangekondigd en … dat lijkt erg op het oude logo.

De letters ‘Aston Martin’ zijn duidelijk groter geworden en het logo zelf is iets eenvoudiger gemaakt met slechts één laag veren. De halve cirkel is daardoor verdwenen.

Het nieuwe Aston Martin komt ook met een nieuwe slogan: “Intensity. Driven.” Deze komt in de plaats van “Power, Beauty, Soul”. Het nieuwe Aston Martin-logo zal komend weekend tijdens de GP van Frankrijk meteen op de twee F1-bolides van de renstal te bewonderen zijn. Net als het oorspronkelijke logo waarmee het 100 jaar geleden aan de eerste ‘Grand Prix’ deelnam.

Het oude Aston Martin-logo
Het nieuwe Aston Martin-logo