Bridgestone zet veranderingen 2009 op een rijtje

Bandenleverancier Bridgestone heeft speciaal voor alle supporters de veranderingen voor 2009 eens op een rijtje gezet. Dit seizoen zullen de teams weer gebruik maken van slicks en dat is geleden van 1997. Door slicks te gebruiken kan men de banden van een veel zachtere compound voorzien en dat zorgt dan op zijn beurt weer voor meer mechanische grip. Echter moesten de wagens daardoor wel een aerodynamische facelift ondergaan en dat zal iedereen al wel zijn opgevallen.

Sedert 2007 moesten de rijders twee compounds gebruiken per race. Het betreft hier de hardere en de zachtere compound. Meteen werd duidelijk dat de juiste compound voor extra snelheid zorgde en vaak konden rijders het gat pas dichtrijden na hun pitstop. In 2009 zal men bij Bridgestone iets meer service gaan leveren want dit seizoen zal het vier compound ontwikkelen en er telkens twee ter beschikking stellen tijdens een GP. Het betreft hier de harde, medium, zachte en de superzachte compounds.

Aangezien we dit jaar dus geen groeven meer zullen zien moest men ook op zoek gaan naar een nieuwe manier om de compound van de banden goed herkenbaar te maken. Bij Bridgestone kiest men voor een groene lijn op de zijkant van de banden. Ook op regenweer heeft men zich ditmaal goed weten voor te bereiden want dan liggen de regenbanden nog steeds klaar. Deze zullen dan weer worden voorzien in Wet en Extreme Wet.

Tot slot werd bekendgemaakt welke de compounds zullen zijn voor de eerste vijf races.

Australië – Super Soft en Medium
Maleisië – Soft en Hard
China – Super Soft en Medium
Bahrein – Super Soft en Medium
Spanje – Soft en Hard

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner WonenWonen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen