Button verwacht te naderen op Red Bull

Jenson Button denkt dat McLaren nog dichter bij Red Bull zal komen in China. De wereldkampioen van 2009 denkt dat het een leuke race kan worden als hij bij de start voorbij Vettel kan geraken.
McLaren komt in Sjanghai met nieuwe updates en zal ook de nieuwe bodemplaat en uitlaat terug bekijken. Zo wil het team uit Woking hun achterstand op Red Bull goedmaken. Button gelooft ook dat nog niet alles uit de wagen gehaald is. Ze hebben immers pas voor het eerst met hun volledige wagen gereden in Australië.

“Hopelijk krijgen we de wagen nog wat beter afgesteld dan in de vorige races en kunnen we op Red Bull naderen.” vertelt Button. “In Maleisië maakten we veel kleine veranderingen tijdens de oefensessie. Daardoor werd de wagen sneller en constanter.”

“We weten op welk niveau we zouden moeten zitten, maar met zo’n verschil in circuits en omstandigheden. Nu komen we weer ergens waar we nog niet zijn geweest met wagen. We weten wel in welke richting we moeten en dat komt onder andere door mijn feedback.”

Het probleem van 2011 is de wissel van bandenleverancier en de snelle slijtage van de banden. Button voorspelt dat men in China er minder last zal hebben door de lagere temperaturen.

“Ondanks de mindere bandenslijtage zal het toch moeilijk worden, vooral om grip te vinden. Ik denk niet dat de snelle bochten een probleem zullen zijn. Misschien kunnen we ook wel sneller zijn dan de Red Bulls. In de vorige weekenden kenden we de wagen nog niet helemaal en was de set-up ook nog niet optimaal.”

“We hebben enkele updates meegebracht. Of Red Bull er ook heeft weet ik niet, maar we zullen veel concurrentie krijgen. Ferrari en Renault zullen ook snel zijn. Ze kunnen echt veel snelheid maken op het lange rechte stuk.”
Button is de enige die het WK kan overnemen na de Chinese grote prijs. Hij weet dus als geen ander dat de sleutel tot een tweede wereldtitel, het verslaan van Sebastian Vettel zal zijn. Dat zal hij vooral in de eerste rondes moeten doen.

“Seb is zeer snel in de eerste rondes. Waarschijnlijk omdat hij dan in propere lucht zit en zo de banden op de proef kan stellen. Zijn banden lijden daar minder onder omdat de Red Bull uitzonderlijk veel downforce creëert.

“In Maleisië eindigde ik op drie seconden van hem, maar op het einde vertraagde hij wel. Hij was wel niet in staat om dat de hele tijd te doen. Ons tempo was vergelijkbaar. Als ik een goede start heb kan het wel een leuke race worden. Hopelijk hebben we weer hetzelfde tempo.”

a:1:{s:9:”file_name”;s:22:”02F1GPMalaysia6914.jpg”;}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Bestel het boek van Haas F1-teambaas Guenther Steiner: Surviving to drive!
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner
Pre-zomer 2023Pre-zomer 2023
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print