Tijdens de formatieronde voor de GP van Brazilië spinde Charles Leclerc plots en belandde hij met zijn Ferrari tegen de muur. Leclerc kon niet veel meer doen en zijn race zat erop. Volgens Leclerc weten ze bij Ferrari wat het probleem was maar Leclerc houdt zich op mysterieuze wijze op de vlakte.
“Ik ging de bocht in, ik verloor de stuurbekrachtiging en vervolgens sloeg de motor omwille van veiligheidsredenen af,” vertelde Leclerc na afloop van de race. “De achterbanden blokkeerden en dat zorgde ervoor dat ik spinde, ik had geen controle meer over de wagen.”
“Het voelde als een hydraulisch probleem, maar nadat ik met de engineers sprak denk ik niet dat dit het probleem was. We weten wat het was maar ik wil niet te veel in detail gaan.”
“Ik probeerde om opnieuw met de wagen te rijden, hij was beschadigd maar het was alleen de voorvleugel. Ik startte opnieuw, de hydraulica werkte opnieuw gedurende zo’n 15 seconden maar dan gebeurde exact hetzelfde en sloeg de motor opnieuw af.”
“Het was duidelijk dat ik niet verder kon gaan want ik reed zo’n 20 meter, de volgende keer zou het twee meter geweest zijn, het zat erop.”