Red Bull werkt momenteel nog samen met Honda voor haar F1-motoren. Vanaf 2026 volgt de eigen motor die onder Red Bull Powertrains wordt gebouwd maar wel dankzij een technische samenwerking met Ford. Aanvankelijk zullen enkel de eigen teams van motoren voorzien worden maar volgens Horner is een uitbreiding nadien mogelijk.
Horner liet verstaan dat 2026 op het vlak van motorreglement inderdaad een cruciaal jaar wordt. Een nieuw motorreglement gaat dan in en Red Bull Powertrains wordt aanzien als een ‘nieuwe’ motorleverancier waardoor die ruimer kan ontwikkelen en geld uitgeven, ook al treed er ook dan een budgetplafond voor motorleveranciers in werking.
“Er is een budgetplafond,” vertelt Horner in gesprek met ‘Racingnews365’. “In tegenstelling tot wat we met het chassis hebben moeten doen namelijk besparen, zullen we daar wat meer kunnen gaan uitgeven in de toekomst.”
De focus zal bij Red Bull aanvankelijk enkel en alleen op de twee eigen F1-teams liggen maar vervolgens wordt er gedacht aan het leveren van motoren aan andere teams. Horner onthulde al in maart dat er gesprekken gevoerd werden met McLaren-baas Zak Brown.
“Ik denk dat we initieel alleen onze eigen twee teams van motoren zullen voorzien want wanneer je begint als nieuwe motorleverancier denk ik dat je jezelf voorbij zou lopen wanneer je ook nog andere teams van motoren voorziet,” aldus Horner. “Ik denk dat we ons echt op onze twee teams willen focussen.”
“Er is veel interesse van andere teams, op zijn minst twee andere teams hebben concrete interesse getoond maar zover zijn we absoluut nog niet.”