Bij Ferrari zei men eerst dat KERS niet echt gunstig zou zijn voor het team. De Italiaanse renstal zou er ook mee achter staan op de andere teams. Na de tests te Mugello komt men daar op terug en laat Chris Dyer weten dat de terugkomst van de slicks op dit ogenblik grotere problemen met zich weet mee te brengen dan KERS. Volgens de Ferrari-ingenieur zal men in 2009 vooral rekening moeten houden met de nieuwe vleugels, KERS en de slicks.
"Op dit ogenblik kunnen we moeilijk voorspellen wat deze veranderingen met zich zullen meebrengen maar de tests hebben uitgewezen dat we meer tijd in het gebruik van de slicks zullen moeten steken. Om de snelheid van de wagen te meten kunnen we deze banden uiteraard niet achterwege laten", zo vertelde Chris Dyer.
Dyer kreeg onlangs nog een hogere functie aangeboden binnen het team en was eerst de persoon die instond voor de wagen van Kimi Raikkonen. Ook de wagen van Michael Schumacher werd tijdens diens topjaren door Chris Dyer afgesteld. Aan ervaring niets tekort dus. De voormalig race-ingenieur liet tot slot nog weten dat de nieuwste F60 nog steeds geen problemen kende, en dat na drie testdagen op Mugello. De wagen legde tijdens de derde testdag alleen al meer dan 500 kilometer af.