Het team van Ferrari heeft vandaag een filmdag gehouden op het circuit van Monza maar het ziet er naar uit dat we het eerder als een ‘geheime test’ mogen beschouwen. Charles Leclerc kroop daarbij achter het stuur van de F1-75.
Pas op donderdagavond raakte bekend dat het circuit van Monza afgesloten zou worden voor een zogenaamd ‘filmdag’ van Ferrari. Tijdens zo’n filmdag mag er maximaal 100 kilometer op een circuit gereden worden, wat op het circuit van Monza minder dan twintig ronden zijn. Daarnaast moet er ook op zogenaamde ‘demo-banden’ van Pirelli gereden worden die niet gelijk zijn aan banden van tijdens de raceweekends.
Toch is de zogenaamde ‘filmdag’ waarschijnlijk ook een soort ‘geheime test’ van Ferrari geweest waarbij de Italianen zullen geprobeerd hebben om een aerodynamisch pakket te testen dat mogelijk later wordt geïntroduceerd.
Daarmee hoopt Ferrari om de aerodynamisch efficiëntie te verbeteren alsook definitief een oplossing te vinden voor het zogenaamde porpoising. Eerder had Ferrari-teambaas Mattia Binotto reeds laten verstaan dat een groot pakket met updates pas geïntroduceerd zou worden wanneer ze definitief weten dat ze werken.
Mogelijk heeft de test van vandaag dat bewezen en kunnen de updates tijdens het eerstvolgende raceweekend in Barcelona geïntroduceerd worden.
Op onderstaande foto is duidelijk een andere specificatie achtervleugel te zien
Here’s the comparison between the two wings on the F1-75: in 📸1 we can see a curved main plane on the car, while on 📸2 the main plane is almost flat. The second profile seems almost identical from these images, so it doesn’t seem to have changed pic.twitter.com/13CkyO9nWW
— hotlapmode (@hotlapmode) May 13, 2022
Ferrari filming day at Monza with the F1-75! pic.twitter.com/r1gwYkVDtC
— hotlapmode (@hotlapmode) May 13, 2022