Ferrari zet tokens in voor ontwikkeling achterkant F1-bolide 2021

In de hoop haar achterstand te verkleinen gaat Ferrari haar ontwikkelingstokens voor 2021 volledig inzetten voor de ontwikkeling van de achterkant van haar F1-bolide.


Nadat de ingrijpende reglementswijzigingen die volgend jaar geïntroduceerd zouden worden door het coronavirus uitgesteld werden naar 2022 zal er in 2021 grotendeels met dezelfde wagens als dit jaar gereden worden.

De maatregel komt er om de F1-teams te midden van de crisis die we meemaken kosten te laten besparen. Wel zullen er enkele reglementswijzigingen zijn die de teams verplichten om op het vlak van de vloer en aerodynamica wijzigingen te doen.

De ontwikkeling van het chassis wordt strikt gereglementeerd en teams zullen daarvoor tokens moeten inzetten. Bij Ferrari wil men vooral de achterkant van de wagen ontwikkelen en met het oog op 2021 zet Ferrari haar tokens dan ook daarop in.

“We zullen de achterkant van de wagen opnieuw ontwikkelen,” aldus Simone Resta, het hoofd van chassis engineering bij Ferrari, tegenover ‘Autosprint’.

“We denken dat er op dat vlak het meeste ruimte voor ontwikkeling is tussen chassis en aerodynamica in 2021.”

Ondanks dat de F1-bolides volgend jaar grotendeels hetzelfde zijn zullen we toch wijzigingen zien op het vlak van downforce en dat moeten de teams zien te compenseren.

“Verder wordt de achterkant van de wagen beïnvloed door reglementswijzigingen die de FIA introduceert om de aerodynamische belasting te verlagen waardoor ook de banden minder belast worden.”

“Door de wijzigingen aan de vloer van de wagens zullen de teams wat downforce verliezen en het zal essentieel zijn om dat verlies aan downforce zo goed mogelijk te compenseren en terug te winnen.”

“Dit alles samen zorgt ervoor dat we denken dat de achterkant van de wagen het belangrijkste gebied is om onze ontwikkelingstokens aan te spenderen,” besloot Simone Resta.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print