FIA introduceert in samenspraak met Ferrari extra controles

De FIA heeft op donderdag twee nieuwe technische richtlijnen geïntroduceerd die onder andere dienen om het olieverbruik in de Formule 1 extra te controleren.


De twee technische richtlijnen moeten er voor zorgen dat de controles nog strikter en accurater worden. Tegelijkertijd moet er ook voor gezorgd worden dat er wat de regels betreft minder ruimte tot interpretatie is.

Opmerkelijk is dat de nieuwe richtlijnen volgens ‘The Race’ in samenspraak met Ferrari zijn gemaakt. Die samenwerking zou dan weer een rechtstreeks gevolg zijn van de ‘vertrouwelijke’ schikking tussen Ferrari en de FIA met betrekking tot de Ferrari-motor in 2019.

Die schikking zorgde voor heel wat ophef. In de mededeling van de schikking lieten de FIA en Ferrari weten enkel technische afspraken gemaakt hebben waardoor de power units in de Formule 1 tijdens de komende seizoenen beter gecontroleerd kunnen worden. Ferrari zal de FIA ook assisteren bij andere reglementaire zaken die in de Formule 1 gecontroleerd moeten worden.

De twee nieuwe technische richtlijnen lijken dus nu een gevolg te zijn van de bijdrage die Ferrari levert. De nieuwe technische richtlijn met betrekking tot het olieverbruik omvat nieuwe procedures om het verbruik te meten waarna alles op slot gaat en er strikter gecontroleerd zal kunnen worden op het maximala verbruik van 0,3 liter per 100 kilometer.

Ook zal er een nieuwe sensor geïntroduceerd worden die de verdeling van energie van de ERS-systemen moet meten. De wagens van Mercedes, Ferrari en Red Bull zullen er vanaf de eerste race meteen mee uitgerust worden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van sensoren zal de sensor geleidelijk aan ook bij de andere teams geïntroduceerd worden.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print