Frustraties bij Charles Leclerc: “Het ging beter maar de snelheid van Ferrari was niet goed genoeg”

Ferrari
Ferrari

Ferrari-rijder Charles Leclerc bleef na afloop van de GP van Saoedi-Arabië met gemengde gevoelens achter. Enerzijds was Leclerc tevreden dat er minder bandenslijtage was dan in Bahrein, anderzijds was hij niet blij over het verliezen van zijn positie aan Lewis Hamilton.

“Een goede eerste stint en een goede start,” begint Leclerc zijn terugblik op de race. “We hadden een goed bandenmanagement op de zachte bandencompound, wat positief was.”

“Op de harde bandencompound geraakte ik tot binnen de seconde van Carlos, ik kreeg DRS. Vervolgens verloor ik DRS omdat je te veel downforce verliest wanneer je binnen één of anderhalve seconde rijdt. Ik bleef daar gedurende de rest van de race.”

Tijdens de race was er bij Leclerc echter wel frustratie toen Hamilton gedurende de safety car-fase een pitstop maakte en hij naar eigen zeggen te laat werd geïnformeerd door zijn race-engineer Xavier Marcos Padros.

“Probeer om te pushen vanaf de eerste safety car-lijn omdat Hamilton net is gepit,” vertelde zijn race-engineer hem maar Leclerc reageerde gefrustreerd met “Xavi, je moet me dat eerder vertellen, komaan!”

“Ik dacht dat we niet met iemand anders aan het strijden waren,” gaf Leclerc na afloop van de race als uitleg. “Ik probeerde dan ook wat een kloof te houden om nadien met de band te kunnen pushen.”

“Maar vervolgens vertelde Xavi me, ik denk net voor de eerste bocht, dat we met Hamilton aan het strijden waren en ik was gewoon te laat omdat ik me op de limiet van de delta-tijd bevond.”

Ondanks het verliezen van een positie tegenover Hamilton was Leclerc echter redelijk tevreden.

“Er was hier veel minder bandenslijtage,” aldus Leclerc. ‘Dat is positief voor ons. Maar over het algemeen was onze snelheid niet goed genoeg. De wagen kon niet sneller, dit was het hoogst haalbare.”

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print