Raikkonen won in Magny-Cours zijn tweede race van het seizoen. Ferrari haalde meteen hun eerste dubbel dit seizoen dankzij de tweede plaats van Massa. Voor de roden is dit een hele opsteker na de laatste drie races, die door Mclaren gedomineerd werden. Hamilton werd derde. Alonso kon, na de problemen in de kwalificatie, niet verder geraken dan een zevende plaats.
De zachte banden bleken ideaal voor deze race. Alonso koos echter als enigste van de top voor zachte banden. Hij moest als tiende starten en wilde zo snel als mogelijk deze handicap rechtzetten.
Raikkonen passeerde bij de start onmiddellijk de als tweede gestarte Hamilton. Hiermee had Ferrari de ideale uitgangspositie voor de race. Kovalainen verdween al in de eerste ronde van het strijdtoneel. In Adelaide raakte Trulli hem en moest hij een extra pitstop maken om de schade te herstellen. Alonso kon in de eerste ronde al oprukken naar de achtste plaats, maar stootte daar op Heidfeld, die tot na de eerste pitstops weerwerk zou bieden. Op alle mogelijke manieren probeerde de Spanjaard Quick Nick te passeren, maar hij slaagde er maar niet in.
Felipe Massa die met de start de leiding had behouden, kon snel een kleine kloof slaan tegenover Raikkonen, maar dat stabiliseerde na enkele ronden op een 3 à 4 seconden. Hamilton kon het koptempo ook nog volgen. Het achtervolgende peloton, geleid door Kubica, moest al snel meer dan 10 seconden toegeven (tov. Massa). Stilaan moest echter ook Hamilton de rol lossen. Na 20 ronden had hij 10 seconden achter op Massa.
Hoewel de Mclarens het tempo van de FerrariÂ’s niet konden volgen, waren ze lichter geladen. Het Britse team dook als eerste de pits in voor een reguliere stop. Ferrari pitte pas 3 ronden later. Alonso haalde er uiteindelijk winst uit omdat hij met de stops Fisichella kon passeren. Maar nu zat hij nog steeds achter het BMW-duo, Kubica-Heidfeld, die hij niet onmiddellijk wist te passeren. Halverwege de tweede stint was het eindelijk zo ver voor Fernando. Eerst passeerde hij Heidfeld vlak voor Chateau dÂ’Eau en even later was ook Kubica, die weinig tegenstand bood, eraan voor de moeite. AlonsoÂ’s geluk was van korte duur want de tweede ronde stops loerde om de hoek en na de stops zou hij weer achter die voor hem ondertussen al verdomde BMWÂ’s belanden.
Bij Mclaren bleek bij de tweede stop dat Hamilton als enigste drie geplande stops moest maken. De Brit kon al geen vuist meer maken tegen de FerrariÂ’s en nu was hij er zeker aan voor de moeite. Gelukkig had hij genoeg voorsprong op Fisichella, zodat hij zijn podiumplaats normaliter niet kon verliezen. Raikkonen had duidelijk meer benzine aan boord in de eerste stints, want bij FerrariÂ’s tweede stop, moest Massa meer benzine aan boord nemen dan Raikkonen. Bovendien liep Kimi op het einde van de tweede stint in op Massa én verloor de Braziliaan kostbare tijd in het verkeer. Resultaat? Raikkonen nam de leiding over na de pitstops en zou die niet meer afgeven. Jenson Button was met een iets andere strategie, lange eerste stint, opgeklommen naar een 5de plaats, vlak achter Fisichella. Deze twee moesten hun late tweede stop nog uitvoeren, waardoor ze terugvielen tot een 6de en 8ste plaats. Alonso, die toen zevendes lag, probeerde nog om Fisichella te passeren, maar dat zat er niet meer in.
Raikkonen won zijn tweede race van het seizoen, voor Massa en Hamilton. BMW bevestigde hun sterke vorm met een vierde en vijfde plaats voor Kubica en Heidfeld. Fisichella haalde voor Renault 3 punten. Alonso werd teleurstellend zevende. Button haalde HondaÂ’s eerste punt binnen dit seizoen en dat wanneer het seizoen bijna halverwege is.