En dan hebben we het uiteraard over niemand minder dan Nick Heidfeld.
Over de nieuwe bandenleverancier Pirelli is al veel geschreven en de meningen zijn verdeeld. Alle teams en rijders zullen zicht moeten aanpassen aan de nieuwe bandencompounds die de Italiaanse bandenleverancier voorziet.
Toch menen enkele rijders hun voordeel te kunnen doen met het rubber van Pirelli en Nick Heidfeld is er bij uitstek één van.
Heidfeld was immers in het begin testrijder bij Pirelli en denkt zo zijn voordeel te kunnen doen. Al is de vraag of de Duitser effectief voordeel zal hebben tegenover zijn collega’s. Er is immers een erg groot verschil tussen de banden die Pirelli in Australië zal voorzien en de banden waarmee Heidfeld ooit kon testen.
“Het verschil tussen nu en toen is groot maar ik merk toch enige gelijkenissen op. Ik reed toen met een Toyota uit 2009 en nu uiteraard met een Renault van 2011. Dat maakt de vergelijking ook moeilijker,” zei Heidfeld tijdens een interview met Auto Bild Motorsport.
“De levensduur van de banden was destijds nog veel slechter,” spreekt Heidfeld uit ervaring.
Volgens Heidfeld heeft Pirelli dan ook goed werk afgeleverd aangezien de banden nu veel langer mee gaan. Al is net die levensduur momenteel een erg groot punt van kritiek door de teams en rijders.
“Ik heb de banden in een bepaalde richting kunnen ontwikkelen, een richting die bij mijn rijstijl past,” besluit Heidfeld.
Heidfeld is er dan ook van overtuigd dat hij voordeel kan halen uit zijn testwerk van destijds bij Pirelli. Afwachten of dat ook zo is en of de Duitser mooie resultaten kan neerzetten.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}