Is Michael Schumachers inhaalbeweging legaal?

Michael Schumacher heeft zich weer in het middelpunt van de aandacht gezet. De zevenvoudig wereldkampioen haalde Fernando Alonso in net nadat de safetycar binnen was gekomen.
De stewards zijn nog altijd bezig met een onderzoek over de inhaalbeweging. Het onderwerp is ook een goed thema voor een discussie. Aan de pitlane-ingang staat namelijk de eerste Safety-Car-lijn. De tweede Safety-Carlijn is de Start/Finish-lijn. Daartussen zou ingehaald mogen worden als de safetycar binnen komt, maar er is onduidelijkheid of dit in de laatste ronde ook mag.

De reglementen van de FIA zeggen: regel 40.13: “If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.” Vrij vertaald is dat: “Als de safetycar uit is, zal deze binnen komen en eindigd de race als gewoonlijk zonder inhalen.”

Teambaas Ros Brawn zegt: “De reglementen van dit jaar zeggen dat er geracet mag worden tussen de SafetyCar-lijn en de Start/Finish-lijn. Het is duidelijk te zien (op foto) dat er een groene vlag gezwaaid werd toen Michael Fernando voorbij stak.” Of dat waar is zal later blijken.

Één ding is zeker: dit krijgt ongetwijfeld een staartje.
a:1:{s:9:”file_name”;s:25:”monaco_persfotos_16_1.jpg”;}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}