Marlboro langer sponsor van Ferrari

Het ziet er naar uit dat Marlboro haar sponsoringovereenkomst met de Italiaanse renstal zal verlengen.
Een opmerkelijke beslissing want het logo van Marlboro is amper nog te zien tijdens de diverse F1-races. In bijna alle landen waar het F1-circus passeert is er immers een verbod op tabaksreclame.

In het verleden was er heel wat commotie over onder meer de streepjescode die op de Ferrari-bolides te zien was. Het zou een verdoken vorm van tabaksreclame geweest zijn. Ferrari besliste uiteindelijk om de streepjescode te verwijderen.

Ook het teamlogo werd vervolgens aangepast, want daarin zat ook een streepjescode. Het nieuwe logo werd destijds met trots onthuld, maar wie goed kijkt ziet in dat logo toch nog een ludieke verwijzing naar de beroemde sigarettenpakjes van Marlboro.

Ondanks de steeds groter wordende inperkingen van de sponsoring door tabaksfabrikanten wil Philip Morris, het moederbedrijf boven Marlboro, toch doorgaan met de sponsoring van de F1-renstal van Ferrari. De huidige overeenkomst zou ongeveer 1 miljard euro waard zijn geweest voor de voorbije tien jaar.

“De huidige overeenkomst loopt eind 2011 af. Er is nog geen nieuwe overeenkomst voor de komende jaren, maar alle elementen zijn aanwezig om een nieuwe te ondertekenen,” zei een woordvoerder van Ferrari.

a:1:{s:9:”file_name”;s:21:”ferrari-logo-2010.jpg”;}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}