Max Verstappen luisterde niet naar zijn engineer in Monaco: “Daarom bleef ik voluit gaan”

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Tijdens de slotfase van de GP van Monaco zagen we Max Verstappen tegen de vangrails rijden. Een onverantwoord risico dat hij gezien zijn grote voorsprong nam? Max Verstappen gaf na afloop van de race uitleg over waarom hij ‘voluit’ bleef gaan.

Met een mooie voorsprong op Fernando Alonso en een natte baan bleef Max Verstappen tijdens het slot van de race toch voluit gaan doorheen de smalle en verraderlijke straten van Monaco. Een foutje is snel gebeurd en dat gebeurde ook want Verstappen raakte de vangrails. Gelukkig voor hem kwam hij er met de schrik vanaf.

Veel fans, experten en journalisten vroegen zich af waarom hij toch het risico nam om voluit te blijven gaan. Ook van zijn engineer had hij te horen gekregen om het rustiger aan te doen maar Verstappen weigerde te luisteren. Aan de journalisten gaf Verstappen na de race tekst en uitleg.

“Mijn engineer stelde mij dezelfde vraag, maar het draait meer rond het ritme waarin je je bevindt, het is beter om daarin te blijven,” gaf Verstappen als uitleg. “Ik denk dat ik maar één keer in bocht zestien de vangrails raakte. Ik dacht dat ik iets meer marge had en vervolgens raakte ik de vangrails en dacht ik: ‘Ik heb toch niet zoveel marge’. Maar het was oké.”

“Het is beter om in je ritme te zitten en je goed te voelen dan te vertragen en wat uit je ‘zone’ te geraken. Je banden worden dan ook kouder.”

“Dat is niet iets wat je wil hebben, zeker wanneer het al redelijk koud is. Het is dan ook beter, dat denk ik, om in je ritme te blijven. Ik was dan ook niet aan het ‘overdriven’, ik zat gewoon in mijn zone.”

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print