Mercedes-baas: “Dat kunnen de F1-fans niet begrijpen”

Mercedes-baas Toto Wolff heeft net als heel wat andere insiders uit de F1 met veel belangstelling de resultaten van de groots opgezette F1-enquête gelezen.

De Grand Prix Drivers Association (GPDA) maakte vorige week de resultaten bekend van de enquête die het heeft gehouden onder de F1-fans (Lees: Resultaten enquete GPDA: Dit is wat de F1-fans willen …). De GPDA hoopt met de enquête een aanzet te kunnen geven voor het verbeteren van de spektakelwaarde van de Formule 1, alsook het verhogen van de betrokkenheid van de fans.

De fans lieten in de enquête onder meer verstaan dat ze graag opnieuw het bijtanken ingevoerd zien, een thema dat reeds enkele weken voor verhitte discussies zorgt in de F1-paddock. Zo leek het bijtanken eerst opnieuw ingevoerd te gaan worden, om vervolgens opnieuw van tafel te worden geveegd.

Vervolgens was het dan ook erg stil rond het thema bijtanken, maar nu de F1-fans in de enquête hebben laten blijken dat ze absoluut een voorstander zijn van het bijtanken ligt het thema misschien opnieuw op tafel.

Volgens Toto Wolff zal het bijtanken echter weinig bijdragen tot de spankracht van de races. Bovendien is er het aspect veiligheid waarover gepraat moet worden en zorgt het ook voor heel wat bijkomende kosten.

“Dat kunnen de F1-fans niet begrijpen,” aldus Toto Wolff.

Volgens Toto Wolff is het herinvoeren van het bijtanken niet de manier waarop we een snellere Formule 1 krijgen.

“Dat is ook de reden waarom enkele in de F1 Strategy Group ertegen waren. Het is natuurlijk erg cool. Je hebt de grote tankinstallaties en auto’s die in brand schieten,” zegt een ironische Toto Wolff. “Wanneer men laat bijtanken krijgt men echter opnieuw puur strategische races, met weinig inhaalmanoeuvres. Dat is erg moeilijk om te begrijpen en men moet dan ook oppassen.”

Toto Wolff uitte ook nog kritiek aan het adres van Fernando Alonso die reeds meermaals zijn beklag deed over het zogenaamd ‘brandstof sparen’.

“We zouden de tankinhoud verhogen tot 110 kilogram brandstof. Volgens sommigen is dat de reden (te weinig brandstof) waarom Alonso over de boordradio zegt dat hij niet kan pushen omdat hij brandstof moet sparen. Hij doet dat echter niet omdat hij te weinig brandstof heeft maar omdat hij simpelweg niet sneller kan,” besluit de Mercedes-baas.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Bestel als eerste jouw exemplaar van de nieuwe F1-game F1 22 !
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Pre-Zomer Pre-Zomer
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Pre-Zomer Pre-Zomer