“Nieuwe Ferrari-motor nog krachtiger door nieuwe technologie”

Ferrari had vorig jaar al de krachtigste F1-motor en zou voor het F1-seizoen 2020 een nog krachtigere en sterk verbeterde motor gebouwd hebben.


Ferrari was vooral tijdens de tweede seizoenshelft in 2019 niet te kloppen op de rechte stukken. De erg krachtige Ferrari-motor zorgde er samen met een wagen die weinig downforce genereerde voor dat Ferrari op de circuits waar topsnelheid belangrijk was zeer competitief was.

Het voordeel op de rechte stukken werd echter vaak tenietgedaan door de tragere secties met bochten en vooral het genereren van te weinig downforce zorgde ervoor dat Ferrari in 2019 te weinig voor overwinningen en niet voor de wereldtitel kon strijden.

Dit jaar moet het beter. Ferrari wil dat haar nieuwe F1-bolide meer downforce genereert en daardoor sneller is in de bochten. Daarnaast moet ook de betrouwbaarheid verbeterd worden maar Ferrari zet vooral ook in op een nog krachtigere motor.

De nieuwe verbrandingsmotor van Ferrari zou naar verluidt zo’n 850 pk sterk zijn, zo’n 30 pk krachtiger zijn dan vorig jaar. Daar bovenop komt ook nog eens 160 pk van het hybride-gedeelte.

Om haar motor nog krachtiger te maken doet Ferrari beroep op nieuwe technologieën. De oude aluminiumlegering voor de zuigers zou vervangen worden door bi-metaaltechnologie. Dit zorgt ervoor dat er hogere temperaturen gehaald kunnen worden en tegelijkertijd ook meer vermogen zonder dat de betrouwbaarheid eronder lijdt.

Daar bovenop komt ook nog eens dat speciale additieven voor de brandstof en speciaal ontworpen smeerolie het vermogen en de prestaties van de nieuwe Ferrari-motor eveneens omhoog moeten stuwen zonder verlies van efficiëntie en betrouwbaarheid.

Het ziet er dus naar uit dat Ferrari opnieuw over de beste motor zal beschikken, al zal het dus vooral afwachten zijn of het complete pakket competitief genoeg is om voor de titel te strijden.
a:0:{}
Een nieuwe update van hoe ver de verbouwing op het Circuit van Zandvoort staan.
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print