“Nieuwe harde bandencompound is een stap vooruit”

Lucas di Grassi, testrijder bij Pirelli, is van mening dat de experimentele harde bandencompound waarover de teams tijdens de oefensessies in Silverstone kunnen beschikken een serieuze stap vooruit is.
image
Recent liet Pirelli weten dat de teams tijdens de oefensessies op vrijdag in Silverstone over een nieuwe experimentele harde bandencompound kunnen beschikken. Bedoeling daarvan is dat de Italiaanse bandenfabrikant bijkomende feedback krijgt van de diverse teams en dit met het oog op de ontwikkeling van de bandencompound voor volgend seizoen.

In eerste instantie is het immers niet de bedoeling dat Pirelli deze nieuwe harde bandencompound nog dit seizoen zal introduceren. De Italiaanse bandenfabrikant beseft net als de teams dat de Formule 1 momenteel uitermate competitief is en dat de minste aanpassing grote gevolgen kan hebben.

Paul Hembery, motorsportdirecteur bij Pirelli, liet ook al verstaan dat het de nieuwe harde bandencompound voorlopig niet wil introduceren omdat het vreest dan één of meerdere teams te bevoordelen. Ondertussen laat Lucas di Grassi verstaan dat de nieuwe harde bandencompound een stap vooruit is in vergelijking met de harde bandencompound die de teams nu gebruiken.

“Ik heb de experimentele harde bandencompound eerder dit jaar in Jerez getest. De basis is gelijkaardig met de huidige harde bandencompound maar het gripniveau is beter en de bandenslijtage minder,” aldus di Grassi. “Hij is vooral beter onder warme omstandigheden of wanneer de circuitomstandigheden moeilijk zijn. Uiteindelijk beschik je over een band die meer grip biedt en langer meegaat.”

Wanneer we de nieuwe harde bandencompound mogen verwachten is voorlopig echter nog een raadsel.
a:0:{}
Marussia heeft in een officiële mededeling verklaard dat het de goede kant opgaat met hun vrouwelijke testrijder Maria de Villota, die vanochtend gewond geraakte tijdens een testsessie.
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}