Op naar Interlagos

Het ciruit van Interlagos beschikt over één van de langste rechte stukken van het seizoen. Het is een vrij hobbelig circuit dat bovendien tegen de klok in wordt gereden. Dit zorgt al meteen voor extra belasting van de nekspieren van de rijders. Over de kansen op inhalen kan men hier voor alle duidelijkheid niet klagen.

De langste stukken van het circuit bevinden zich in de eerste en laatste sector, waar een goede topsnelheid van groot belang is. Zoals velen wel zullen weten kan men in dit geval maar beter voor voldoende downforce zorgen en daarbij horen uiteraard de betere banden van het seizoen. De afstelling zou hier naar verluidt niet veel verschillen van die tijdens de GP in Bahrein.

De remmen zijn opnieuw van groot belang want er bevinden zich drie plaatsen waar de rijders regelmatig in de ankers moeten. Wat betreft de remmen kan men de afstelling dan weer vergelijken met de GP van Barcelona. Wat betreft de motor is dit circuit een zware belasting. Rijders blijven hier meer dan vijftien seconden plankgas rijden met een zeer hoog toerental.

Aangezien het circuit ook nog eens een heel aparte atmosfeer heeft kan men best voorzichtig zijn. Men rijdt ongeveer 800 meter boven de zeespiegel wat nog maar eens zorgt voor een slechte uitstoot van de wagen. Vervolgens zullen andere onderdelen daardoor meer warmte moeten verwerken. Van de andere kant is het noodzakelijk de motor op te jutten wil men de perfecte rijlijn kunnen houden.