Ferrari was voor aanvang van dit seizoen de favoriet bij uitstek om wereldkampioen te worden. De Italiaanse renstal moest echter al bij de eerste race een uppercut van jewelste incasseren. Beide piloten vielen uit, maar door de diskwalificatie van Rubens Barrichello wist Kimi Räikkönen alsnog een puntje uit de brand te slepen. Een punt waarvan je als Ferrari-fan weet dat ze het eigenlijk niet verdienden. Maar zoals vorig seizoen nog maar eens bleek: ieder punt telt! Dus ook dit punt en hoe belangrijk dit punt was zullen we pas aan het einde van het seizoen weten.
De twee races nadien verliep het veel beter voor de Italianen. Een zege voor Räikkönen in Maleisië en de dubbel in Bahrein met Massa als winnaar. Massa gaf daarmee antwoord aan de criticasters. De Braziliaan had het zwaar te verduren gekregen. Uitgevallen in de openingsrace na ondermeer een aanrijding met David Coulthard en nadien een rijdersfout in Maleisië waar de Braziliaan zorgeloos tweede had kunnen finishen, na teamgenoot Räikkönen.
Voer genoeg voor de ‘koppensnellers’ van de verschillende Italiaanse kranten om de Braziliaan een kopje kleiner te maken. Maar in Bahrein volgde dus het meedogenloze antwoord van Massa. Je zag de woede en frustratie van de Braziliaan tot uiting komen na afloop van de race. Opeens was al die spanning weg. Eerst winst van het seizoen, teamgenoot verslagen, en terug meedoen voor de titel. Drie-in-één noemt men zoiets. Ongelofelijk veel deugd deed het de Braziliaan.
Ijskoel was de reactie van teamgenoot Räikkönen. De Fin leek te beseffen dat hij in Bahrein onmogelijk zijn Braziliaanse teamgenoot kon verslagen. Al een gans weekend was hij op achtervolgen aangewezen en de Fin koos tijdens de race dan ook resoluut de kaart van ‘safe rijden’. Een goed tempo onderhouden en wachten tot je prooi (lees Massa) een fout maakt. Maar die kwam er dus niet. De koele Fin was echter al lang blij dat hij de leiding in de wk-stand mocht overnemen van Lewis Hamilton, dat ander jong wild waar hij naar op jacht was.
Het ziet er dus mooi uit voor de Italiaanse renstal. De mindere prestatie van McLaren in Bahrein was immers niet enkel en alleen toe te schrijven aan de persoonlijke foutjes van Hamilton. Ook Heikki Kovalainen kwam er immers niet aan te pas in Bahrein. Geen goed teken voor McLaren, was het immers niet Ron Dennis die had gezegd dat de mindere prestatie van McLaren in Maleisië maar snel vergeten moest worden en het in Bahrein beter zou gaan?
Niets dan goed nieuws dus voor Ferrari. McLaren en Lewis Hamilton die bijna knock-out gingen. Of hoe de uppercut van in de openingsrace wel snel verteerd was en omsloeg in een gecontroleerde endorfine-opstoot die resulteerde in een niet te houden zegedrang.
Maar opgepast! Net zoals Ferrari zich immers snel herstelde van de uppercut in de openingsrace kan ook McLaren immers terugslaan.
Ferrari wordt na de blamage van de openingsrace opnieuw aanzien als favoriet bij uitstek en is het te kloppen team in Barcelona. Ondanks de ‘goed nieuws-show’ zorgt dit alles voor een zekere druk bij de Italianen. Druk: iets waar de goed geoliede machine die Ferrari was ten tijde van de magische driehoek Todt-Brawn-Schumacher uitstekend mee kon omgaan. Een driehoek waar Ferrari nu niet meer op kan terugvallen.
Één ding staat echter vast: Ferrari de topfavoriet voor Barcelona. En in Barcelona zal het dan ook zijn zoals bij de bookmakers. Wanneer de meeste mensen tippen op de favoriet, vallen de grootste winsten te behalen door de anderen. Ferrari kan dan ook enkel verliezen in Barcelona.
Of hoe contradictorisch het ook kan klinken: Ferrari moet winnen, waar het enkel kan verliezen!
Ferrari was voor aanvang van dit seizoen de favoriet bij uitstek om wereldkampioen te worden. De Italiaanse renstal moest echter al bij de eerste race een uppercut van jewelste incasseren.
a:0:{}
Beide piloten vielen uit, maar door de diskwalificatie van Rubens Barrichello wist Kimi Räikkönen alsnog een puntje uit de brand te slepen. Een punt waarvan je als Ferrari-fan weet dat ze het eigenlijk niet verdienden. Maar zoals vorig seizoen nog maar eens bleek: ieder punt telt! Dus ook dit punt en hoe belangrijk dit punt was zullen we pas aan het einde van het seizoen weten.
De twee races nadien verliep het veel beter voor de Italianen. Een zege voor Räikkönen in Maleisië en de dubbel in Bahrein met Massa als winnaar. Massa gaf daarmee antwoord aan de criticasters. De Braziliaan had het zwaar te verduren gekregen. Uitgevallen in de openingsrace na ondermeer een aanrijding met David Coulthard en nadien een rijdersfout in Maleisië waar de Braziliaan zorgeloos tweede had kunnen finishen, na teamgenoot Räikkönen.
Voer genoeg voor de ‘koppensnellers’ van de verschillende Italiaanse kranten om de Braziliaan een kopje kleiner te maken. Maar in Bahrein volgde dus het meedogenloze antwoord van Massa. Je zag de woede en frustratie van de Braziliaan tot uiting komen na afloop van de race. Opeens was al die spanning weg. Eerst winst van het seizoen, teamgenoot verslagen, en terug meedoen voor de titel. Drie-in-één noemt men zoiets. Ongelofelijk veel deugd deed het de Braziliaan.
Ijskoel was de reactie van teamgenoot Räikkönen. De Fin leek te beseffen dat hij in Bahrein onmogelijk zijn Braziliaanse teamgenoot kon verslagen. Al een gans weekend was hij op achtervolgen aangewezen en de Fin koos tijdens de race dan ook resoluut de kaart van ‘safe rijden’. Een goed tempo onderhouden en wachten tot je prooi (lees Massa) een fout maakt. Maar die kwam er dus niet. De koele Fin was echter al lang blij dat hij de leiding in de wk-stand mocht overnemen van Lewis Hamilton, dat ander jong wild waar hij naar op jacht was.
Het ziet er dus mooi uit voor de Italiaanse renstal. De mindere prestatie van McLaren in Bahrein was immers niet enkel en alleen toe te schrijven aan de persoonlijke foutjes van Hamilton. Ook Heikki Kovalainen kwam er immers niet aan te pas in Bahrein. Geen goed teken voor McLaren, was het immers niet Ron Dennis die had gezegd dat de mindere prestatie van McLaren in Maleisië maar snel vergeten moest worden en het in Bahrein beter zou gaan?
Niets dan goed nieuws dus voor Ferrari. McLaren en Lewis Hamilton die bijna knock-out gingen. Of hoe de uppercut van in de openingsrace wel snel verteerd was en omsloeg in een gecontroleerde endorfine-opstoot die resulteerde in een niet te houden zegedrang.
Maar opgepast! Net zoals Ferrari zich immers snel herstelde van de uppercut in de openingsrace kan ook McLaren immers terugslaan.
Ferrari wordt na de blamage van de openingsrace opnieuw aanzien als favoriet bij uitstek en is het te kloppen team in Barcelona. Ondanks de ‘goed nieuws-show’ zorgt dit alles voor een zekere druk bij de Italianen. Druk: iets waar de goed geoliede machine die Ferrari was ten tijde van de magische driehoek Todt-Brawn-Schumacher uitstekend mee kon omgaan. Een driehoek waar Ferrari nu niet meer op kan terugvallen.
Één ding staat echter vast: Ferrari de topfavoriet voor Barcelona. En in Barcelona zal het dan ook zijn zoals bij de bookmakers. Wanneer de meeste mensen tippen op de favoriet, vallen de grootste winsten te behalen door de anderen. Ferrari kan dan ook enkel verliezen in Barcelona.
Of hoe contradictorisch het ook kan klinken: Ferrari moet winnen, waar het enkel kan verliezen!