Tachtig miljoen dollar extra omzet voor Aston Martin dankzij de F1-safety car

Red Bull Content Pool
Red Bull Content Pool

Lawrence Stroll, CEO van Aston Martin laat weten dat de verkoopcijfers van hun ‘Vantage F1 Edition’ door het dak gaan sinds ze de Formule 1 voorzien van de safety car.

Sinds 2021 wisselen Aston Martin en Mercedes elkaar af om de safety car te leveren tijdens de raceweekends. Bij Mercedes gaat het dan over een AMG Black Series en bij Aston Martin betreft het een speciaal uitgerust Vantage-model.

Dat heeft het Britse merk geen windeieren gelegd want het wist volgens CEO Lawrence Stroll al drie- tot vierhonderd Vantage F1 Edition’s te slijten. Volgens ‘Business Insider’ is dat goed voor een stijging van ongeveer tachtig miljoen dollar in de omzet van Aston Martin.

Tijdens de ‘ Financial Times Future of the Car Summit’ lichtte Lawrence Stroll de cijfers toe: “Er is een uitdrukking, ik geloofde het niet maar we maken het echt mee: racen op zondag, verkopen op maandag,” zei de Canadese miljardair wiens consortium in 2020 de controle over Aston overnam.

“Het klinkt misschien als een klein getal, maar voor een bedrijf van onze omvang is het relatief belangrijk.”

Aston Martin levert – afwisselend met Mercedes – met haar DBX SUV-model ook de ‘medical car’ van de F1. 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print