"The Overtaking Working Group" is een commissie die zich bezighoud met het opstellen van nieuwe aërodynamica regels die het inhalen moeten bevorderen. Zo zouden onder andere flaps, schoorstenen, winglets en bargeboards op de F1-wagens moeten verbannen zijn tegen 2010. Door de efficiënte werking van de groep en de goede vooruitgang van de besprekingen zouden de ontwerpen zelfs een jaar vroeger kunnen gebruikt worden. Dat de werkgroep goede vooruitgang boekt werd duidelijk in Hongarije.
Autosport.com meldt dat er tijdens een evaluatievergadering op de Hungaroring een akkoord werd bereikt over het ontwerp van een diffuser, die al in het seizoen 2009 ingevoerd kan worden. Het ontwerp werd goedgekeurd na uitvoerige testen in juni en juli.
Het volgend objectief van de werkgroep is het ontwikkelen van een nieuw soort achtervleugel. Deze zou het nadeel dat een wagen heeft wanneer hij dicht achter een tegenstander rijdt moeten verminderen. Eén van de oplossingen zou er in bestaan om een voorvleugel te ontwikkelen die langer wordt als de wagen dicht achter zijn voorligger komt.
Goed nieuws dus voor de fans die al jaren vragen om meer actie en inhaalmanoeuvres op het circuit.
Praat mee over de toekomstplannen van de FIA op ons forum: http://f1journaal.edpnet.be/phpBB2/viewtopic.php?t=4382