“Ik ben geen fan van F1-races op grote parkings van supermarkten”

Vanuit rijders en teambazen weerklinkt steeds nadrukkelijker de oproep om meer grindbakken op de circuits te voorzien. Ook Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff is voorstander van F1-circuits die meer karakteristieken hebben van de ‘oude’ circuits.


“Ik heb altijd al duidelijk laten verstaan dat ik het niet eens ben met de richting die we met de Formule 1 uit zijn gegaan wat betreft racen op ‘grote parkings van supermarkten’. Het neemt te veel de factor van de rijder en zijn talent weg,” aldus de motorsportbaas van Mercedes.

“Daarom hou ik ook zo van races zoals in Imola. Ik hou van racen op Mugello, circuits waarop je echt dingen moet analyseren wanneer je in de fout gaat.”

“Ik denk dat we de grindbakken meer moeten terugbrengen zodat je er zeker van bent dat je niet zomaar terug de baan op kan komen zonder schade te hebben opgelopen aan je wagen.”

Daarmee gaat Toto Wolff redelijk in tegen de visie van FIA-racedirecteur Michael Masi. Die liet na de race op Mugello verstaan dat “grindbakken niet overal de oplossing zijn”.

Volgens de Mercedes-motorsportbaas is het best mogelijk om op recentere en veel modernere circuits grindbakken te voorzien, iets dat ook de F1-piloten al enkele weken duidelijk vragen.

“Ik denk dat je de meeste circuits die aan de huidige standaarden voldoen kan aanpassen, maar de echt klassieke en historische circuits hebben een ziel,” aldus Wolff.

“Wat de moderne circuits betreft kan je stellen dat ook Bahrein ondertussen een ‘ziel’ heeft omdat we daar al erg lang rijden en ze al een zeer lange partner van de Formule 1 zijn. Misschien moeten we de circuits aanpassen zoals we eerder gezegd hebben.”

“Maar opnieuw, ik ben geen ontwerper van circuits, ik geef jullie gewoon mijn feedback als ex-racepiloot en op basis van wat ik op tv heb gezien tijdens de races in Mugello, Portimao en Imola.”
a:0:{}
Mercedes heeft het officieel rondercord van snelste personenwagen op de Nordschleife verbroken. Het deed dat met een aangepast Mercedes AMG GT waarmee de stopwatch stopte op 6 minuten 43 seconden en 61 honderdsten.

Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print