Twee nieuwe records: 10 op 10 en 7 op 7

Vorige week behaalde ik een record om snel te vergeten. Als eerste in de geschiedenis zij we erin geslaagd om alle 10 wedstrijden van het FIA GT wereldkampioenschap uit te vallen. Waaraan is dit te danken? Als ik dat wist dan was het niet gebeurd.

De eerste wedstrijden zullen we maar toeschrijven aan een gebrekkige voorbereiding. De overige races, denk ik persoonlijk “over”ontwikkeling van een oude wagen. Onze wagen is van 1999 en om mee te kunnen met al die nieuwe auto’s oa. Ferrari en Saleen, hebben we heel hard moeten werken. We zijn er uiteindelijk in geslaagd om die Viper heel snel te maken (de laatste 5 wedstrijden hebben we telkens in 1ste positie gereden), maar de betrouwbaarheid was zoek. Het team heeft erg hard gewerkt en valt dan ook niets te verwijten. Ze hebben immers een Viper gebouwd die iedere race meer dan 2 seconden sneller was dan de overige Vipers, maar op die korte periode zijn we er niet in geslaagd om ook de betrouwbaarheid terug op peil te brengen.

Toch hou ik enkele positieve gedachten over aan dit seizoen. Wij waren nl. altijd de snelste Viper en de snelste Pirelli wagen. Daarnaast heb ik ook nog de -wat ik denk- laatste pole van een Viper in het FIA GT kampioenschap ooit. Ik zie namelijk niemand in staat om dit in de toekomst nog eens over te doen, de tijd van de Viper in het WK lijkt voor mij nu echt wel gedaan.

Het andere record van 7 op 7 is weer heel wat positiever. Het gaat om GLPK Racing dat in de Belcar het maximum van de punten scoorde door 7 keer de GT klasse te winnen. Ondanks het feit dat ik er niet alle races bij was ben ik heel blij met dit record. Samen behaalden we ook de algemene Belcar titel, GT en GTA titel en wonnen we de 24 uren van Zolder. Geen enkel team heeft ons dit ooit voorgedaan en beter zal ook nooit meer kunnen.

Wat de F1 betreft: Schumacher is weer kampioen. Verdiend als je het bekijkt op basis van heel het seizoen, maar onverdiend als je kijkt naar zijn slechte laatste wedstrijd. Twee zware fouten in de beslissende wedstrijd waarin zijn taak was de race uit te rijden. Zonder fouten komt hij immers zeker in de punten en staat de titel veilig. Ik denk dat de beste Schumacher voorbij is. Barichello is de laatste races ongeveer even snel als Schumi, dus die overheersing is een beetje zoek. Persoonlijk denk ik dan ook dat volgend jaar een heel spannend kampioenschap gaat worden. Misschien ook wel het laatste jaar met Schumi.

In ieder geval kijk ik enorm uit naar volgend seizoen. Zowel wat betreft mijzelf als F1 denk ik dat er heel wat veranderingen zullen komen. In de winter zal er zeker niet worden stilgezeten en als er belangrijke meldingen zijn zullen we die zeker doen.

Sportieve groeten,

Anthony Kumpen
Vorige week behaalde ik een record om snel te vergeten. Als eerste in de geschiedenis zij we erin geslaagd om alle 10 wedstrijden van het FIA GT wereldkampioenschap uit te vallen. Waaraan is dit te danken? Als ik dat wist dan was het niet gebeurd.
a:0:{}
De eerste wedstrijden zullen we maar toeschrijven aan een gebrekkige voorbereiding. De overige races, denk ik persoonlijk “over”ontwikkeling van een oude wagen. Onze wagen is van 1999 en om mee te kunnen met al die nieuwe auto’s oa. Ferrari en Saleen, hebben we heel hard moeten werken. We zijn er uiteindelijk in geslaagd om die Viper heel snel te maken (de laatste 5 wedstrijden hebben we telkens in 1ste positie gereden), maar de betrouwbaarheid was zoek. Het team heeft erg hard gewerkt en valt dan ook niets te verwijten. Ze hebben immers een Viper gebouwd die iedere race meer dan 2 seconden sneller was dan de overige Vipers, maar op die korte periode zijn we er niet in geslaagd om ook de betrouwbaarheid terug op peil te brengen.

Toch hou ik enkele positieve gedachten over aan dit seizoen. Wij waren nl. altijd de snelste Viper en de snelste Pirelli wagen. Daarnaast heb ik ook nog de -wat ik denk- laatste pole van een Viper in het FIA GT kampioenschap ooit. Ik zie namelijk niemand in staat om dit in de toekomst nog eens over te doen, de tijd van de Viper in het WK lijkt voor mij nu echt wel gedaan.

Het andere record van 7 op 7 is weer heel wat positiever. Het gaat om GLPK Racing dat in de Belcar het maximum van de punten scoorde door 7 keer de GT klasse te winnen. Ondanks het feit dat ik er niet alle races bij was ben ik heel blij met dit record. Samen behaalden we ook de algemene Belcar titel, GT en GTA titel en wonnen we de 24 uren van Zolder. Geen enkel team heeft ons dit ooit voorgedaan en beter zal ook nooit meer kunnen.

Wat de F1 betreft: Schumacher is weer kampioen. Verdiend als je het bekijkt op basis van heel het seizoen, maar onverdiend als je kijkt naar zijn slechte laatste wedstrijd. Twee zware fouten in de beslissende wedstrijd waarin zijn taak was de race uit te rijden. Zonder fouten komt hij immers zeker in de punten en staat de titel veilig. Ik denk dat de beste Schumacher voorbij is. Barichello is de laatste races ongeveer even snel als Schumi, dus die overheersing is een beetje zoek. Persoonlijk denk ik dan ook dat volgend jaar een heel spannend kampioenschap gaat worden. Misschien ook wel het laatste jaar met Schumi.

In ieder geval kijk ik enorm uit naar volgend seizoen. Zowel wat betreft mijzelf als F1 denk ik dat er heel wat veranderingen zullen komen. In de winter zal er zeker niet worden stilgezeten en als er belangrijke meldingen zijn zullen we die zeker doen.

Sportieve groeten,

Anthony Kumpen