De verplichte sluiting van de fabrieken van de F1-teams zou verder uitgebreid worden naar 63 dagen.
Normaal gesproken is er tijdens ieder F1-seizoen een zogenaamde ‘zomerpauze’ waarin de F1-teams verplicht twee weken hun fabrieken moeten sluiten. Omwille van het coronavirus en het annuleren van heel wat F1-races werd beslist deze verplichte sluiting te vervroegen naar maart en april.
De verplichte sluiting werd niet alleen verplaatst maar ook nog eens uitgebreid naar drie weken. Op die manier probeerde de FIA om er voor te zorgen dat er ruimte werd vrijgemaakt om in de zomer extra races te voorzien. Tegelijkertijd verkrijgt geen enkel F1-team een concurrentieel voordeel.
Ondertussen zouden de F1-teams gisteren een akkoord bereikt hebben om de verplichte sluiting met vier weken te verlengen tot 63 dagen. Daarnaast zou de sluiting van de fabrieken van motorleveranciers eveneens verlengd zijn tot 49 dagen.
Er zouden echter wel enkele uitzonderingen zijn. Zo zouden maximaal tien medewerkers ten vroegste 50 dagen na het begin van de shutdown aan de slag mogen gaan en dat enkel voor langdurige projecten die geen invloed hebben op de aerodynamica.
Hetzelfde geldt voor de motorleveranciers waar eveneens maximaal tien medewerkers ten vroegste 36 dagen na het begin van de lockdown aan de slag mogen voor gelijkaardige projecten. De FIA moet echter minstens tien dagen op voorhand een gedetailleerde lijst met medewerkers krijgen.
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}