Williams versterkt technische afdeling

Na het aangekondigd vertrek van Sam Michael en Jon Tomlinson, heeft Williams nog twee bijkomende aanwervingen gedaan om hun technisch team te versterken, ook al met het ook op de wagen voor 2012.
De twee nieuwe namen in het team zijn Jason Sommerville, die hoofd van de aerodynamische afdeling wordt, en Mark Gillan die de rol van ‘Chief Operations Engineer’ op zich zal nemen. Al mag je nieuw niet te letterlijk nemen, want de twee hebben al eerdere carrières gehad in de F1.

Jason Sommerville werkte al eerder voor Williams in 1999, en stapte vervolgens over naar Toyota. Toen deze laatste zich terugtrok uit de sport, ging hij naar Renault. Gillan begon zijn carrière bij McLaren om daarna aan de slag te gaan bij Jaguar, het team dat uiteindelijk opgekocht werd door Red Bull om zo weer een sprong te maken naar Toyota. Na de terugtrekking van Toyota was hij professor voertuig engineering.

De twee zullen vanaf 15 augustus aan de slag gaan bij het team, voornamelijk om zich te focussen op de bouw van de wagen voor 2012. Wie dacht dat Williams dood en begraven zou zijn na dit tot nu toe povere seizoen, zit duidelijk verkeerd. Het team heeft nog steeds de ambitie om opnieuw tot de top in de sport te behoren.
a:0:{}
Niet enkel in de voetbalwereld worden er dagelijks nieuwe roddels de wereld in gestuurd. Ook in de koninginneklasse van de autosport is het een gekend probleem. Nieuw is nu echter dat de geruchten deze keer niet over de piloten gaan maar over de ingenieurs.
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}