Nog een 40 tal dagen en het F1 seizoen gaat van start. Het laatste zitje dat werd ingenomen is bij mijn weten dat van Minardi, door Baumgartner. Voor mijn part mag iedereen F1 rijden, maar dit gaat toch een beetje te ver. Verschillende piloten die de laatste jaren actief zijn geweest in de F1, als permanent of testpiloot ken ik als concurrent uit één of andere discipline. Bepaalde van die piloten hoorden niet echt thuis in de F1, maar op één of andere manier kon ik het nog goedkeuren. Nu heb je die Baumgartner, ik moet zeggen dit slaat echt nergens op. Ik ken hem van in de tijd van de Formule Renault. Ik denk niet dat hij ooit één podium heeft gehaald in het jaar dat wij samen reden. Nog sterker zelfs, ik denk niet dat hij veel top 10 plaatsen heeft behaald dat jaar. Ook in de andere disciplines waarin hij reed voor de F1 heeft hij niet veel gepresteerd.
Met andere woorden de F1 heeft een piloot bij die nog nooit een internationaal podium behaalde. Je kan dus wel stellen dat sponsoring (door piloten) meer dan ooit een belangrijke rol speelt bij de kleinere F1 teams.
Vorige week heb ik nog met Jos Verstappen gesproken op één van onze familiefeesten. Iedereen die nu net de vorige zin heeft gelezen verwacht dan hierna een exclusief nieuwsbericht. Wel ik kan jullie aankondigen dat Jos mij niet veel nieuws wist te vertellen (groot nieuws hè). Hij is druk bezig met de onderhandelingen met Jordan en het ziet er goed uit, maar in de F1 is niets zeker tot het op papier staat.
Ook ikzelf kan weinig nieuws melden. Ik zal volgend jaar zeker Belcar rijden met de Viper van GLPK. Wat mijn internationaal programma betreft, probeert het team van Philippe Alliot de Pagani Zonda gehomologeerd te krijgen voor de FIA GT. De kans is groot dat ik dan met Mike het volledige kampioenschap zal betwisten. De technische leiding komt dan in handen van Jean Pierre Jabouille en Toine Hezemans. Maar eerst wachten op de FIA goedkeuring.
De ontwikkeling van de Pagani loopt vrij vlot. Enkele weken geleden hebben we nog getest, maar het blijft nu wachten op de eerste confrontatie.
In ieder geval kijk ik enorm uit naar het nieuwe seizoen en als er nieuwe ontwikkelingen komen zullen deze spoedig gemeld worden.
Sportieve Groeten,
Anthony Kumpen
Anthony Kumpen blikt vooruit op het nieuwe Formule 1 seizoen.
a:0:{}
Nog een 40 tal dagen en het F1 seizoen gaat van start. Het laatste zitje dat werd ingenomen is bij mijn weten dat van Minardi, door Baumgartner. Voor mijn part mag iedereen F1 rijden, maar dit gaat toch een beetje te ver. Verschillende piloten die de laatste jaren actief zijn geweest in de F1, als permanent of testpiloot ken ik als concurrent uit één of andere discipline. Bepaalde van die piloten hoorden niet echt thuis in de F1, maar op één of andere manier kon ik het nog goedkeuren. Nu heb je die Baumgartner, ik moet zeggen dit slaat echt nergens op. Ik ken hem van in de tijd van de Formule Renault. Ik denk niet dat hij ooit één podium heeft gehaald in het jaar dat wij samen reden. Nog sterker zelfs, ik denk niet dat hij veel top 10 plaatsen heeft behaald dat jaar. Ook in de andere disciplines waarin hij reed voor de F1 heeft hij niet veel gepresteerd.
Met andere woorden de F1 heeft een piloot bij die nog nooit een internationaal podium behaalde. Je kan dus wel stellen dat sponsoring (door piloten) meer dan ooit een belangrijke rol speelt bij de kleinere F1 teams.
Vorige week heb ik nog met Jos Verstappen gesproken op één van onze familiefeesten. Iedereen die nu net de vorige zin heeft gelezen verwacht dan hierna een exclusief nieuwsbericht. Wel ik kan jullie aankondigen dat Jos mij niet veel nieuws wist te vertellen (groot nieuws hè). Hij is druk bezig met de onderhandelingen met Jordan en het ziet er goed uit, maar in de F1 is niets zeker tot het op papier staat.
Ook ikzelf kan weinig nieuws melden. Ik zal volgend jaar zeker Belcar rijden met de Viper van GLPK. Wat mijn internationaal programma betreft, probeert het team van Philippe Alliot de Pagani Zonda gehomologeerd te krijgen voor de FIA GT. De kans is groot dat ik dan met Mike het volledige kampioenschap zal betwisten. De technische leiding komt dan in handen van Jean Pierre Jabouille en Toine Hezemans. Maar eerst wachten op de FIA goedkeuring.
De ontwikkeling van de Pagani loopt vrij vlot. Enkele weken geleden hebben we nog getest, maar het blijft nu wachten op de eerste confrontatie.
In ieder geval kijk ik enorm uit naar het nieuwe seizoen en als er nieuwe ontwikkelingen komen zullen deze spoedig gemeld worden.
Sportieve Groeten,
Anthony Kumpen