BMW test opnieuw KERS na eerder incident

BMW heeft laten weten dat het ditmaal wel getest heeft met het zogenaamde KERS. Eerder al plaatste men het systeem op de wagen met de bedoeling extra energie te verkrijgen door middel van de remkracht. De energie die bij het remmen vrijkomt wordt opgeslagen en vervolgens herbruikt bij het accelereren.

Onlangs werd echter bij het terug binnenrijden van de pitbox door een mecanicien pijnlijk ontdenkt dat er elektriciteit op het stuurwiel zat, iets wat tijdens een race uiteraard zeer gevaarlijk kan zijn.

"De mecanicien kreeg inderdaad een elektrische schok toen hij het stuurwiel aanraakte. Er was sprake van een slecht contactpunt.  Vervolgens zijn we dan even afgestapt van de tests aangezien het te gevaarlijk werd", zegt Markus Duesmann.

De mecanicien zou echter niet zwaar verwond zijn geraakt hoewel hij wel een hevige elektrische schok zou hebben gekregen van de wagen. Het ongeval deed zich voor te Jerez, maar toch zal er weldra opnieuw getest worden met KERS. Men heeft er verder onderzoek op uitgevoerd en wil het systeem nu zo vlug mogelijk op punt zetten om het in 2010 te gebruiken tijdens races.

Eerder al werd er met alle teams een stemming gehouden die als uitslag opleverde dat het inderdaad liefst niet voor 2010 zal gebruikt worden. Waarschijnlijk zullen enkele teams zich niet houden aan deze stemming en KERS in 2009 al gebruiken. Hopelijk dan wel zonder elektrische schokken op het stuurwiel of de side-pods.

Bestel hier jouw Max Verstappen merchandise !
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Sale / Solden juli 2022Sale / Solden juli 2022
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Sale / Solden juli 2022Sale / Solden juli 2022