In tegenstelling tot Charles Leclerc kon Valtteri Bottas zich bij Mercedes wel neerleggen bij de strategische beslissingen die het team nam.
LAP 27/61
Hamilton finally pits! He re-joins JUST ahead of Bottas, in P8#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/TswFZSAxPr
— Formula 1 (@F1) September 22, 2019
“We hebben bepaalde regels,” zei Bottas na afloop van de race.
“De wagen die voorop ligt krijgt de voorkeur bij het hanteren van de strategie. Wanneer een wagen zoals ik profiteer dan probeer je te compenseren want ik had makkelijk voorop kunnen geraken.”
Indien Bottas niet had moeten inhouden zodat Hamilton na zijn pitstop opnieuw voor de Fin op de baan zou komen dan had Bottas ongetwijfeld een betere raceresultaat kunnen neerzetten.
“We hebben echter bepaalde regels en die werken in beide richtingen. De volgende keer dat ik me in dezelfde positie bevind dan zal hetzelfde gebeuren maar dan voor mij. Er was vandaag duidelijk het potentieel voor een beter resultaat maar zo zijn onze regels nu eenmaal.”
“We zullen zeker en vast alles analyseren maar we hadden vandaag als team zeker een beter resultaat kunnen neerzetten,” besloot Bottas.
VB’s in for his first stop! ߑ Back out in P9, behind VER. Let’s get chasing!
LH still running in P1 – and yet to stop ߑ#SingaporeGP pic.twitter.com/cIqMizCshM
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 22, 2019
BOX, BOX. BOX, BOX! LH is in and back out in P8. A long way to go yet…
TEAM ߓ»: “The race will be at the end.” ߒª#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/s8nL5CLM8B
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 22, 2019
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}