“De Formule 1 mag haar geloofwaardigheid niet verliezen”

Het F1-seizoen 2012 is uitermate spannend met telkens andere winnaars. De fans smullen ervan maar tegelijkertijd dreigt de Formule 1 ook haar geloofwaardigheid te verliezen.
En die kritiek komt misschien wel uit een onverwachte hoek want niemand minder dan wk-leider Ferando Alonso is die mening toegedaan.

“Het is uitstekend voor het publiek aangezien de sport daardoor ook heel wat aandacht krijgt. Langs de andere kant verliezen we ook aan geloofwaardigheid,” zei Alonso tijdens een interview met CNN.

Volgens Alonso speelt het geluk vandaag de dag een te grote rol vergeleken met vroeger. Bovendien mag er uiteindelijk niet in vraag gesteld worden dat het beste team en de beste rijder winnen. Teams en rijders die hun werk het best gedaan hebben en het best presteren horen te winnen.

“Ik denk niet dat dit vandaag de dag allemaal duidelijk is,” aldus Alonso. Volgens de Spanjaard worden de teams ook te fel beperkt in hun ontwikkelingen. “Wanneer je iets bedenkt en uiteindelijk ook ontwikkelt om te gebruiken dan wordt het plots verboden. De creativiteit wordt te fel beperkt”.

Volgens Alonso lijkt de Formule 1 vandaag de dag hoe langer hoe meer op de GP2. Wagens mogen amper nog buiten een strikt kader ontwikkels worden en er is steeds minder ruimte om nieuwe ontwikkelingen toe te passen en te gebruiken. “De wagens lijken steeds meer op elkaar, bijna zoals in de GP2.”

Alonso beseft ook dat Ferrari vandaag de dag nog steeds niet over de snelste wagen beschikt, al staat hijzelf wel aan de leiding in de wk-tussenstand.

“Ook al zijn we met onze huidige positie tevreden, we weten dat onze wagen momenteel niet snel genoeg is,” nuanceert de Spanjaard de huidige situatie. Ondanks de onvoorspelbaarheid van de formule 1 en het vormpeil waarin de teams en rijders zich nu bevinden zal er één ding echter vast staan: “Tegen het einde van het seizoen zullen echter steeds dezelfde wagens en dezelfde rijders om de wereldtitel strijden.”
a:0:{}
Gewoon nieuwsitem
a:0:{}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print