“F1-Film met Brad Pitt is een mooi instrument om de Formule 1 te promoten”

Red Bull Racing - Twitter
Red Bull Racing - Twitter

De CEO van de F1, Stefano Domenicali, laat weten dat de film over de Formule 1 die in de steigers staat met Brad Pitt weer een instrument is om te laten zien dat de Formule 1 nooit stopt.

Het is al langer bekend dat er werk wordt gemaakt van een film over de Formule 1 door niemand minder dan Hollywood-legendes Jerry Bruckheimer en Joseph Kosinski die onder andere kaskrakers als ‘Top Gun’ en ‘Days of Thunder’ in ons collectieve geheugen hebben geprent.

Als co-producer werd er gekozen voor zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton, die ook zal fungeren in een adviserende rol. In een vergadering met de aandeelhouders van de F1 heeft Stefano Domenicali laten weten dat deze film weer een instrument zal zijn om de populariteit van de F1 naar een ander niveau te brengen, net zoals de Netflix-serie ‘Drive To Survive’ dat gedaan heeft.

“Het is een andere manier om te laten zien wat we doen, op een andere manier,” aldus Domenicali. “Toen we begonnen samen te werken met Netflix vroeg de F1-wereld zich af: ‘Wat gebeurt er nu? Dit is niet onze wereld.’ Maar nu begrijpen we de kracht ervan.”

“Dan hebben we onze aanwezigheid op de sociale media ook nog erg versterkt om er zeker van te zijn dat de rijders en de teams actief blijven in het promoten van de sport.”

“De film is weer een ander instrument. Eigenlijk beginnen we binnenkort te filmen in Silverstone. Je zal ook zien dat het de eerste film wordt waarbij ze eigenlijk echt in een race-evenement zullen zitten.”

“Het zal nogal ingrijpend zijn in termen van productie, het is iets dat we op een bepaalde manier moeten controleren, maar het zal een andere manier zijn om te laten zien dat de F1 nooit stopt.”

De CEO van Liberty Media, Greg Maffei, laat weten dat een Hollywood-film ideaal is om het stokje over te nemen van de ‘Drive To Survive.’ De Amerikaan beseft dat het succes van de hitserie op Netflix niet oneindig is en dat er verder moet gekeken worden.

“Je moet het fris houden, het spel veranderen, en dat is een van de dingen waarvan ik denk dat we dat als team hebben gedaan als we de Formule 1 ingegaan zijn,” aldus Maffei.

“Deze film wordt net als Vegas een heel ander niveau, net zoals ‘Drive to Survive’ enorm is voor veel mensen over de hele wereld.”

“Ik kom nog steeds op plaatsen waar mensen zeggen ‘huh?’. Het publiek is niet zo groot. Het kan groot zijn onder deze groep, maar het is niet zo groot.”

“Een Brad Pitt-zet met Lewis Hamilton als adviseur en Bruckheimer en met de regisseur van Top Gun Maverick… het wordt geweldig.”

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print