Ferrari herstructureert haar technische afdeling … nog maar eens

Ferrari
Ferrari

Er zijn nog zekerheden in het leven: de technische afdeling van Ferrari heeft (alweer) een herstructurering ondergaan waarbij een paar sleutelfiguren nieuwe of andere verantwoordelijkheden hebben gekregen.

Na het rampjaar 2020 zijn ze in Maranello vastberaden om terug te vechten en de Scuderia terug brengen naar de plaats waar ze thuishoren, vooraan op de grid. Om dat te bewerkstelligen zal de technische afdeling gereorganiseerd worden, net zoals ze dat afgelopen zomer al deden, zodat teambaas Mattia Binotto een duidelijk overzicht kan behouden.

Na het vertrek van Simone Resta naar Haas heeft Enrico Cardile de leiding gekregen over het ontwerp van het chassis en zal hij ook de engineering tijdens de raceweekends op het circuit voor zijn rekening nemen. Hij zal samenwerken met Enrico Gualtieri, het hoofd van de power unit-afdeling van de Scuderia, sportdirecteur Laurent Mekies en hoofd van de toeleveringen Gianmaria Fulgenzi.

In een poging tot verbetering zal de chassis-afdeling van Ferrari opgedeeld worden in vier afdelingen:  vehicle concept (onder leiding van David Sanchez), chassis performance engineering (Enrico Cardile), chassis project engineering (Fabio Montecchi) en vehicle operations (Diego Ioverno).

Ook in de commerciële tak van de Scuderia vonden er wijzigingen plaats met Nicola Boari die nu hoofd van de marketing, evenementen en merk diversificatie wordt. 

Verwacht wordt dat Binotto ook minder aanwezig zal zijn op het circuit en meer aan het werk zal blijven in Maranello. 

Ferrari heeft vandaag haar team voorgesteld terwijl de nieuwe F1-bolide voor 2021, de SF21, volgende maand zal worden onthuld.