Ferrari stopt KERS-batterijen in de neus van F60

Het nieuwe Kinetic Energy Recovery System (KERS) zal volgens kenners redelijk zwaar gaan doorwegen in de wagens van 2009. Vooral de balans van de wagen zou daardoor niet meer optimaal zijn.

Bij Ferrari heeft men het grootste gewicht van het systeem, namelijk de batterijen die de energie tijdelijk opslaan, in de neus van de F60 hebben geplaatst en wil men dus op die manier het overgewicht centraal van de wagen krijgen.

Tijdens een test met deze aanpassing kwam men bij Ferrari dan wel weer op problemen met de voorvleugel uit en er zal dus nog wat extra controle nodig zijn alvorens het seizoen te starten. Ook zal het risico tijdens een crash waarschijnlijk groter zijn aangezien het gewicht dan naar de rijder toe zal komen in plaats van langs achteraan van hem weg te schuiven.

Het zal dus afwachten worden naar wat de komende tests zullen uitwijzen want niet enkel de kwaliteit van de wagens is belangrijk maar vooral ook de veiligheid van de rijders.

Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner WonenWonen

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print
Steun F1journaal.be en bestel via onderstaande banner Dagelijkse inkopenDagelijkse inkopen